Wednesday 17 March 2010

Tahniah Yang Ragu-Ragu

Sesungguhnya tiada yang terlambat dalam cinta. Ini dibuktikan oleh penyanyi popular 1980-an yang berkahwin dengan seorang gadis berusia 22 tahun pada usianya 50-an tahun. Ni lebih kurang ayat dalam surat khabar tak lama aritu. Tapi kat sini aku bukannya nak citer pasal orang tua kawen orang muda tu, tetapi nak ucapkan tahniah kepada dato' lee chong wei yang merangkul gelaran juara perseorangan seluruh england kemarin. Masih tak terlambat, kan? Hahaha apa punya intro da...

Tah, apa ke sengal kepala otak aku semalam, boleh terlupa pulak nak wat entry khusus untuk itu. Padahal, aku dah bersengkang mata menonton perlawanan akhir tersebut. Ooo aku tau kenapa. Sebabnya, dalam gembira, aku agak tak puas ati dengan mata akhir itu huhuhu.

Ok, perlawanan tu bagi aku macam mamai. Maksudnya, tau la kan, orang kalau tengah mamai, semua benda dia nampak bergerak perlahan je. Gitu lah yang aku nampak dalam game tersebut. Mata bergerak bergilir2 walau pon pada mulanya dlcw ketinggalan jauh juga. Tapi takde impak la. Kiranya takde wow! la lebih kurang. Kalo hasbullah awang tu, kira tak kuar la perkataan 'cantek'. Mata2 yang biasa je.

Masuk game kedua, pon sama jugak. Asik tertinggal jek. Coach pon tak senang duduk okeh. Sampai la ke hujung2, mata masih tipis. Akhir sekali, lorrr. Nak bersorak ke tidak nih? Macam pause sekejap. Tengok dlcw dah sujuds, tapi tv ulang tayang bulu tangkis yang ******. 2-3 kali dia ulang. Langsung, mood bergembira pon hilang. Padahal first time tu tau dlcw menang seluruh england. Dulu masa hafiz menang 2003, aku tengah minat giler kat dia. Dah la henskem, terer plak tu hihihi.

Anyway, kata kawan aku, sebelum tu pon ada mata diberi pada kenichi tago (terbayangkan taco) yang lebih kurang tak adil jugak. So fair and square katanya. Ye lah ye lah. Boleh la diterima. Keadilan memang selalu tiada dalam dunia ini, oh!

Jadi, sebelum terlalu lambat, aku sebagai rakyat malaysia ingin mengucapkan jutaan tahniah kepada mu, ya Dato' Lee Chong Wei...

Dari peminat setiamu,

0 komen: