Monday 14 December 2009

Fasa Mengecat Loteng

Tadaaa! Presenting bilik jahit dan loteng ku yang sudah di cat! Biler ek? Sebelum raya haji lagi bilik ni dah dicat. Saje takmo tayang sebelum siap keseluruhan. Dekat sebulan gak ambik masa nak complete ber border. Biasa arrr. Aku kan cerewet ya amat kan. Cerewet kemain lagik, tapi kesudahannya biasa2 jek hahaha. Apa punya taste daaa. Alaaa cerewet tapi sederhana la lebih kurang.

Aku yang membuat pemilihan warna nih. Ok tak? Tak penting pon samada orang kata cantik atau tidak. Yang penting aku puas hati. Sambil menjahit, sambil tengok dinding dan senyum sorang2 hehe. Bukan korang yang nak ngadap dinding tu kan? Oh, aku ada nak citer pasal senyum, tapi lenkali lah. Berapa banyak dah entry pending ek?

Berikutan perkembangan ini, aku dah pon masuk gear 1 untuk mula menjahit kembali. Dah 2 bulan kot aku tak menjahit. Abis, mesinnya dok terperosok kat bilik belakang tu. Tak kosser arrr aku nak menyelit2 kat situ. Now dah kembali ke tempat asalnya, boleh la aku beroperasi semula. Eh, apa maksud gear 1 tu? Maksudnya aku dah potong kain ar. Jumaat malam lepas aku potong sepasang. Kain dah lama. Beli masa bulan puasa arituh. Tak sempat nak jahit untuk raya. Kalo dibuat raya tahun depan, dah musim corak lain pulak kan. Baik buat siap2, wat baju keje ke, pegi kenduri kawen ke. Eh, dah melalut nih.

Untuk bilik jahit (tingkat bawah), aku buat ada border, sampai la ke tangga. Oh, aku benci tengok warna tangga ni kat gambar nih.

Untuk bilik study (loteng) aku wat feature wall.

Masa beli dulu kami dah siap2 tambah point lampu dan soket kat atas nih.

Carpet lom pasang. Konon nak biar lantai kayu bogel gitu jek. Nak feeling rumah dolu2 ar kunun. Tapi macam huduh la pulak. Kang selumbar la pulak. Bahaya.

Border naik sampai ke atas nih.


Tutup mata ar kalo lalu tangga nih ek? Jangan tegur...

Kipas lom siap pasang.

Kebetulan pulak warna ni sehsuai ngan terendak lampu nih.




Tak tau lah apa motif ambik gambar mesin jahit ni banyak2. Lu piker la sendiri!

Up next, carpet. Murah jek.

3 komen:

yana said...

salam...

tayang mesin jait eh??...hihihi...xper...xper at least bergerak gak mesin tu hihihi..
aku nie plak almaklomla buah cempedak di luar pagar....pastu asyik nak berjalan jek cuti nih...akibatnya baju2 aku utk thn depan hanyuuuut ke umah tukang jait hahahaha (untung kakak sendiri yg amik upah).....kesian2...penat jek beli mesin jait...nasib baik baju anak aku dah siap 2 pasang...minggu dpn nak wat lagi huhu....

Nak komen nih....lampu terendak ko tu cam x sehsuai jek letak kat ctu...(pendapat aku ler)....

AyunasiA said...

kesian anak ko kalo siap 2 psg je baju sekolah dia...

lampu tu just nak tayang jek hehe. plan nak letak kat tempat lain. kang aku tayang lagik tempat sebenar dia ek. komen anda snagat dihargai...

adipro said...

aku tabik spring la kat ko punye smgt!

weh tlg bagik motivasi kat aku sket. bior ada smgt mcm ko. tp bkn smgt mjahit la. aku nak jadi pekebun..