Tuesday 8 December 2009

God Has Answered

Adakah aku manusia yang teraniaya? Tidak rasanya. Adakah aku ada berdoa dan meminta apa2 berkaitan perkara tersebut? Pon tidak rasanya. Malah aku telah pon redha dan pasrah. Apa2 pon, syukur Alhamdulillah. Dia ingin melindungi aku dari menjadi anak (menantu) derhaka.

Apa kes? Tak lain tak bukan, ianya berkenaan trip cuti2 mesia aku tu lah. Kemain lagi aku berduka lara siap ngan misi pemusnah lagi. Isy isy isy apa nak jadi lah.

So, apa terjadi?

Malam tadi, mil call. Dia maybe tak jadik ikut kitorang ke utara sebab dia akan ikut rombongan cik kiah ke langkawi 22-25hb! Wew! Tak tau lah sape yang menaja rombongan ni, tapi memang pergi bawak badan dan duit jek ar katanya.

Mulanya mil takmo pergi, sebab nak ikut kitorang kan. Sekali, kawan2 dia cucuk ar. Pergi ngan anak2, biler2 pon boleh (amboi?!). Pergi ngan kengkawan ni yang sekali sekala jek. Jadi, itu lah kisahnya. Suka tak? Alooo buat2 tanya pulak.

So, tak dapat lah cucu2 bertemu tok nenek mereka buat masa nih. Oleh kerana rombongan tu rombongan cik2 kiah, maka cik asim pon otomatik tak pergi mana2 la hahaha. Eh, tergelak kan bapa mertua pula.

Tapi, kemungkinan besar, kami masih membawa seorang penumpang ke sana.

Moral of the story, selepas ini, jangan lekas bersetuju kalo encik suami mengajak outstation. Tunggu 'que' baru bagi keputusan. Mengikut rekod, setakat ini, setiap kali outstation, beliau akan mengajak ibu bapa beliau. Macam anak mak kan? Alolololo comel nyer.

1 komen:

Unknown said...

*yana*
Syukurlah...kengkadang susah gak bergaduh dgn perasaan bila bab2 cam nih...timbang dosa pahala....tapi cam banyak dosa jek huhu....(aku la tu)...