Wednesday 30 December 2009

Arkib

Sejak zaman sebelum ada blog lagi, aku dah ada jurnal sendiri, aka diari peribadi. Aku rasa sampai umur 18 tahun jek kot aku ada diari nih. Pastu, dah malas dah. Mula2 selang seminggu, kendian selang sebulan. Lama2, terus tak tulis. Sama jugak ngan blog. Ada orang rajin tulis hari2. Ada yang setahun 2-3 kali jek. Cumanya, blog ni ramai orang baca. Diari dulu sorok bawah bantal, takmo kasi orang baca. Letak bawah bantal? Tak selamat langsung ek? Bak kata kawan abang tp, sok kat padang mahsyar siap tayang skrin besar lagi segala perbuatan kita ni kan. Takde rahsia2.

Ini ialah my first ever diary. Masih ada lagi. Baru2 ni kan kami kemas2 lemari dan kotak. So, terkeluar la sekali benda alah nih. Dah gitu, apa lagi, nostalgia la kan. Kenapa aku sangat menjaga diari pertama ni? Sebab di dalamnya terkandung segala perasaan aku sejak aku pindah dari smbm ke sms, sehingga lah aku pindah ke smsj. Maknanya, sepanjang aku sekolah semenchu la ek? Dan bermakna juga, diari ini menjadi saksi berputik nya cintaku dan encik hairul. Ooo patut la...

Tak takut ke suami ku baca? Takde maknanya. Aku siap baca kuat2 depan dia lagi. Siap kena gelak lagi sebab banyak sangat 'ari ni bosan' dalam diari tu. Yang lawak nya, siap aku ada tanda 'zaman gelap' lagi. Hahaha gelap la sangat. Kira gelap la tu, tak nampak yang mana intan, yang mana kaca. Asal nampak hensem jek, terus minat nak dijadikan pakwe. Dah jadik pakwe, orang dah feeling2 angau, boleh pulak direject begitu saja. Takpe, orang pemurah kasih sayang (baca:romeo) tak kisah kena reject. Satu pergi berduyun lagi mari.

Berbalik kepada arkib ku tadi. Selain diari, aku juga terjumpa (bukan hilang, tapi dah lama tak tengok) benda2 kecik yang aku sendiri tak sangka yang aku pernah membuat dan menerimanya. Contohnya benda alah nih.

Cool giler aku rasa hihihi. Pemberian pertama dari beliau. Dah pecah pulak kaca nya.

Ni paling aku tak sangka. Kad raya handmade siap dengan kad2 raya beli. Cer tengok dalam nyer cemana. Tadaaaaa...

Aku ke yang buat sumer nih? Kreatif gak aku ek? Siap kat bawah setiap kad raya tu ada ayat2 yang aku tulis lagik. Siap ada details kat sambungan2 tuh. Puas aku pikir, biler masa tah aku membuatnya. Mak aiiiiii ni boleh tukar 'stress is the fertilizer of creativity ' kepada 'love is the fertilizer of creativity' dah.

Ni pulak aku buat masa convo diploma dia. Nama pakwe sendiri pon boleh salah tulis ek.

Masa ni dah maju sikit. Dah pandai guna komputer hihi. Abis ink printer kakak ku aku kerjakan.

Wahhh! Hebatnya... Ni aku sangka ar aku yang buat. Tapi kad raya tu memang aku dah lupa langsung.

Ni pulak tiket konsert ct di bukit jalil.

Tadak duit, beli tiket paling murah jek. Halus jek aku nampak ct dari jauh. Boleh pulak dalam stadium ni jumpa member dok sebelah.

3 gimik dia ialah flying fox, kawad kaki dan gimrama.

Cukup lah tu aku korek arkib. Aku harap, bila kami dah tiada lagi nanti, waris2 ku akan membakar semua diari2 dan surat2 kami.

Ok, arkib ditutup.


0 komen: