Tuesday 29 December 2009

Langkawi 2009 : Hari Kedua - Beras Terbakar, BBQ Dinner


Hari kedua di langkawi ialah hari kerja encik hairul. Dia present petang, lepas pukul 5. Pagi opening dan key note. Tengahari, dia ajak jalan2 sementara menunggu ke pukul 5. Aku pon terus bersiap2. Kunun nak ambik angin kat cenang jek. Angin haper nya kalo dah panas terik cenggitu. Elok ler kiter melebarkan langkah. Tengok kat peta, ada 'mahsuri memorial'. Bukan, bukan makan mahsuri. Terletak dekat ngan airport. Aku pon cadang kan ke sana. Sampai lepas airport, non ado pon memorial nya. Musykil aku. Terlajak jalan, terjumpa papan tanda beras terbakar. Eh, kiter gi je lah ke sana.

Oh, dekat jek ngan airport. Pusing 3-4 kali, rupanya kena masuk celah2 kedai.

Ni je tinggalan beras terbakar nya.

Kisah dari gambar. Zaman legenda

Zaman kegemilangan

Zaman malapetaka

Zaman pembangunan

Terletak di depan rumah encik Ku.

Tak pepasal rumah ni terpaksa cantik sebab ada tapak beras terbakar tu kat depan umah dia.

Takde kena mengena pon rumah ni ngan beras terbakar nih

Baca sejarah lebih kurang


Kat sini pula, dikatakan selalu berlakunya duit hangus terbakar. Memang tempat menghabiskan duit pon hehe

Dapat la hasil sikit kat sini.

Balik dari situ, encik hairul terus mempresent kan dirinya. Balik dari tu, terus terjun kolam. Kat sini lah baru jumpa ngan kawan yang baru kawen aritu. Alaaa yang minggu lepas aku pergi kenduri kawen tu. Dia pon join konferen nih. Sambil2 hanimun gitu.

Pemandangan senja


Malam tu ada dinner. Aku ingat macam siri yang lepas, dinner yang formal, ucapan2, menari2, baru makan. Rupanya santai2 bbq dinner. Aku rasa sesiapa yang lalu boleh makan kot. Takde 'majlis' pon. Makan jek sampai pengsan.

Esok, jalan sakan.

0 komen: