Thursday 3 December 2009

Aku Bukan Bos

Pernah dengar ker aku bizi sesangat sampai tak sempat nak blogging? Tak pernah kot. Biasanya kalo aku tak update, maknanya aku takde idea nak citer. Tapi blog hopping memang dah kemestian. Orang sampai opis pepagi mestilah bukak email opis ek? Tak pon bukak online news ker kan? Aku? Bukak email bila teringat. Baca news erkkk dah lama rasanya tidak. Tak teringat pon. Jadi, apa yang mula2 aku buat bila on pc? Off course la blogging. Nak bukak email apanya kalo mailbox aku tu kosonggg je manjang. Nampak no aku ni tak penting eh? Hahaha itu lah hikmahnya jadi orang bawah2 nih. Takde orang kacau. Ko buat je lah keje mengajar tu diam2. Syiokkk kan? Aku suka keje kat sini hahaha.

Cuba kalo aku keje kat ilp? Biasanya jadi kb. Tak pon ketua unit. Sekali sekala jadi pengganti kb biler kb out station. Pastu meeting meeting meeting. Dah la dalam sebulan ada meeting2 wajib. Uihhh pendek kata, bizi lah ek? Tapi aku? Wah wah wah sorga ok. Sekali sekala je pegi meeting ganti kb kalo senior lagi sorang tu takde. Dalam setahun, ada la 2-3 kali kot. Hari2 masuk kelas, duduk opis, masuk kelas, duduk opis. Cukup sem, hantar markah.

Hujung sem je lah bizi sikit, tu pon bukan aku yang bizi sebenarnya. Student yang bizi mintak signature. Kalah peminat mintak sain artis tau. Kalo artis tu biasa sain sorang sekali je. Tapi aku? Sorang berpuluh2 tau. Aku standby pen hitam kat hujung jari jek. Hah, nak sain kat mana? Mana bukti? Mana helaian rujukan? Mana rpk? Susun dulu dalam portfolio, kalo tak saya tak nak sain. Korang, kalo lenggang kangkung mintak sain, baik tak payah datang. Meh sini ambik cop ni, tolong saya cop. Macam bos jek kan? Best, kan keje sebagai pendidik ni? Sebabnya, kiter serve orang di bawah kiter. Maksudnya, student tu bukan bos kiter, kan? Kiter bukan bos, tapi lagaknya macam bos heheh.

Aduiii apa yang aku dah tulis nih? Tah korang faham ke tidak tah. Yang penting, aku faham.

Adios amigos!

0 komen: