BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, 29 March 2010

Kedelai


Sejak akhir2 ini, aku suka la pulak minum air susu soya nih. Beli sekarton, simpan dalam peti dan pepagi bawak gi keje. Lagi pon, nak mengharapkan aku turun makan tengahari tu kan, memang la lambat. Bukan lambat je, tak turun langsung pon selalu. At least, bila dah makan nasik lemak, ditambah pulak dengan susu soya ni, tahan la juga sampai ke petang.

Oleh kerana stok dah abis, aku pon pegi la menambah. Aritu pegi k4, takde plak susu soya nih. Abis ker? Kali ni pegi kat pasifik, jumpa benda ni.

Eh, cop cop. Apa tu? Susu kedelai? Adakah susu keldai? Keldai bukan ke bungol? Kalau minum susu keldai, tak kiter pon bungol sekali? Tengok rupa dah macam sama. Tapi aku ambil la jugak. Lagi pon kat kotak luar tu tulis susu soya kan.

Tapi sebelum bayar, terjumpa pulak benda ni banyak2. Huh! Sibbaik ada versi malaysia. Terus aku tukar yang versi soya.

Balik rumah baca ketika cinta bertasbih. Hero tu kan keje buat tempe. Ada lah part dia citer ynag dia pegi beli kedelai ni untuk dibuat tempe. Jadi, komfem la yang kedelai is soya.

Ini pula, kedelai panas. Eh, ni dah jadi tauhu. Tetap la tauhu panas kot.



4 komen:

adipro said...

pebret aku jugak nih..

buat sendirik arr.. COSWAY ada jual mesin buat air susu kacang ni .around rm350.

AyunasiA said...

adi: rm350 / rm16 = 21 kotak - letrik - air - kacang - masa tido - masa membuat... ko buat kan bleh?

adipro said...

klu aku buatkan xde artificial flavor, colouring, gula bagai.. nanti xsedap.

AyunasiA said...

huh, macam bagus!