Thursday 25 March 2010

10 Kilogram

Kali terakhir aku pergi ke klibf adalah pada tahun 2008. Masa tu aku masih berkursus di ci@st dan encik hairul diarahkan mewakili fakulti untuk memilih buku yang dicadangkan untuk ditempatkan di library. Siap disponsor tempat tinggal di legend oleh pihak kontraktor. Seronok nyerrr pegi pesta buku neh. Macam2 ada. Tinggal larat tak larat je lah.

Tahun ini, seperti biasa, ia diadakan pada musim cuti sekolah. Aku, tak dapat la nak pergi. Kalau dekat takpe la kan. Yang aku sukanya time pesta buku ni, selain novel2 dan buku2 dijual pada harga diskaun, kita juga boleh mendapatkan majalah2 yang lama2. Kalau terlepas membeli beberapa keluaran, masih boleh didapati. Dengan harga yang murah juga.

Dan semalam, encik hairul telah mengikuti rombongan cik kiah ke sana. Huuu bencik tau. Tak ajak pon. Nak ikut jugakkkkkk!!! Sebelum pergi tu, aku kirim la buku2 yang berlambak kat kedai buku, tapi nakkk jugak beli kat pesta buku. Saje, takmo kayakan kedai buku ca ya nun alif.

Dan inilah hasil tangkapan beliau. Penat katanya, mencari buku untuk tempat kerja lagi. Masa pergi tahun 2008 tu siap stay 2 malam lagi. Jenuh la memilih buku kan. Ni, suku hari jek.

Kesemua ini berjisim 10kg yea. *Eh eh, lupa nak citer yang aku baru beli timbang ehe.

Selepas ayat2 cinta dan sajadah cinta, aku berazam untuk membeli buku ni pula. Tak sabar nak baca, tapiiiiiiiiii bila ek???

Ni biasa je. Keluaran bulan ini. Saje beli kat sana sebab murah sket.

Apa daaa beli 2 jek? Ni keluaran yang lepas2. Rugi je tak beli semua. Dah lah setahun sekali je, kan?

Ni kalau kawan2 beliau tau yang beliau kini membaca buku sebegini, mesti derang terkejut. Sedangkan beliau menulis kata2 hikmah di FB je pon kawan dah tanya, 'ko dah berubah ker?' hahaha. Kenapa? Tak percaya? Ye lah, dulu encik hairul ni jenis huhahuha jugak. Tiba2 je dah pandai berkata2 manis camtu, mana la kawan tu tak kompius kan. No la. Bukan huha rempit2 clubbing2 tu. Biasa2 je. Kira takde lah sampai beli buku2 seperti di atas kot hihihi. Semua manusia berubah okeh...

Dan ini free gift atas pembelian erkkk tah tak tau buku apa. Yang penting, FREE :)


0 komen: