Wednesday 13 January 2010

Setahun Sudah Berlalu, Kini Lebih Realistik

Ingat tak lagi masa aku wat entry masuk rumah? Sumer serba baru kan? Berkilat, kemas, dan teratur. Apa dah jadi sekarang? Masih macam dalam majalah? Adakah piuk nasik masih nyorok dalam kabinet? Masihkah ruang penyediaan makanan tu, kosong lapang? Takde balang biskut, tin milo, tin susu, toaster, blender?

Dalam magazine, segalanya sempurna. Tak nampak bayang segala benda2 tu kan? Hakikatnya, adakah begitu? Apa motif aku nih? Tah? Aku pon tak tau hehehe. Sebenonya aku cuma nak membandingkan dapo aku time belum dibuat memasak tu, dengan sekarang, selepas segala aktiviti harian berlaku di situ. Rujuk entry ini dan entry ini.

Pertama sekali, display cabinet ni. Sekarang punyer lebih berseri kot hehe. Perasan.


Area dapo ni pon nampak berseri dan berwarna warni. Bagi aku, bila berwarna warni, otomatik dia jadi berseri la.


Dah semakin crowded ker? Tapi aku suka. Macam dapo. Kecuali water dispenser tu. Encik suami yang berkeras nak letak kat situ. Layan kan je la.



Realiti dapo, mesti lah ada basuh2 pinggan, kan? Mana ada orang basuh terus kering ek?





Ah, macam palsu. Mana span ngan bekas sabun?


Mula2 pakai alas kain. Tak lama, tak tahan asik kena basuh jek. Beli alas plastik ni, senang, lap je dah bersih. Dah la segala benda yang masuk dapo ni mesti park kat meja ni. Tak dapat la nak melawa2.


Macamana ngan dapo korang? Yang pindah saing2 aku atau yang hampir sama. Meh la share. Syaratnya, takleh sorok2 barang ek.


4 komen:

Reko said...

Cantik la rumah
Pandai decorate

AyunasiA said...

tq. biasa2 jer...

nohas said...

cantiknya dapo, baru ada semangat nak memasak..masak sedap2 ye..

my sincere comment: lapik cabinet yg berbunga merah tu kurang sesuai sikit, dari jauh dah nampak, lebih sesuai guna yg saiz kecik, jgn bagi nampak lapik..mungkin nanti hilang seri le pulok...layanns..

AyunasiA said...

tq for the comment, nohas. akan dibangkitkan dalam mesyuarat 'kabinet' akan dtg hehehe