Friday 22 January 2010

Khabar Electromagnet

Dulu orang panggil kabar angin kan. Sebabnya, berita tu disampaikan dari mulut ke mulut. So, berita tu dibawa oleh angin. Sekarang, berita disampaikan melalui media electronic. Dibawa oleh gelombang electromagnet melalui medium berwayar dan wireless. Jadi, aku namakan khabar ni, khabar electromagnet. Perlu ker dijelaskan ek?

Kecoh sekejap semalam, biler terdengar kabar angin tentang pemotongan c0la dan elaun perumahan. Yang c0la, katanya potong separuh, yang elaun rumah, 90 hengget je. Dah macam jualan murah kat de stor, pasifik dan milimewaa dah. Ada 50% dan best buy, rege dah potong habis.

Tapi, tu tak tau lah untuk gred apa. Kalo c0la tu, takde la terasa sangat. Tapi, kalo elaun rumah, semua gred dikasik 90 hengget, aku la yang peras tertonggeng. Bukan sebab elaun aku, tapi sebab elaun suami ku la huhuhu. Coba bayangkan. Kalo rm90 tu boleh la dikatakan aku nye elaun dipotong 64%. Tapi, kalo elaun suami ku rm90? Dekat2 90% tu. Bukan celah gigi lagi dah tu. Boleh lepas ansuran AH tiap2 bulan tuh.

Tapi kalau betul jadik, kena la aku bersedia. Langkah paling uno, aku kena fikirkan untuk memangkah siapa pada pilihanraya akan datang ngehngehngeh.

Memula sekali, mungkin aku kena menyumbang bayar rumah. Oh, tidak! Yang kedua, mungkin juga aku kena menyumbang bayar AH. Oh tidak tidak! Yang ketiga, oh tidak tidak tidak!!! Poyo nyer. Buat tak tau je, dah la ek? Buat2 macam takde pape. Lagi pon, kan katanya tak betul berita tu kan. Takyah la panik. Pulak?

3 komen:

adipro said...

kalo pun btol dipotong, masih kira bersyukur asiah oi!

haku dr start keja sampai la ni, pebenda cola pun aku tak tau. apakan lg merasa dpt. cola? coca cola ke..

harap2 tak dipotongnya lah ye..

Yana Hashim said...

not...
ini semua khabar angin supaya kita tak memangkah BN....itu shj...

Kerani kewangan kat skolah aku siap kol kawan dia kat putrajaya bertanya mengenai kesahihan....
Well...jawapannya "TIDAK"...
Yang bawa mulut nie, dari cikgu2 yg dah balik negeri...kata skolah dia dah dapat surat la...apa la....
Eeeeeeee.....makin menyampah aku dgn orang negeri yg satu tuh...

AyunasiA said...

yana: aku tak percaya sbb walopon gomen takde duit skrg, kakitgn gomen ada 1M+. bonus takde 1 hal, ptg elaun lagi, saje carik pasal...