Tuesday 20 October 2009

Puisi Dalam Filem Ada Apa Dengan Cinta

Tiba2 terlintas puisi yang dibaca dan dinyanyikan Cinta dalam filem AADC. Suka dengar cara dia sampaikan puisi tuh, especially part yang dia nyanyi...

bosan aku dengan penat dan enyah saja kau pekat seperti berjelaga jika ku sendiri...

Suka filem ini!!! Enjoice!



Kulari ke hutan kemudian menyanyiku
kulari ke pantai kemudian teriakku
sepi, sepi dan sendiri
aku benci

Aku ngin bingar
aku mau di pasar
bosan aku dengan penat
dan enyah saja kau pekat
seperti berjelaga
jika ku sendiri

Pecahkan saja gelasnya
biar ramai
biar mengaduh sampai gaduh

Ah...ada malaikat menyulam
jaring laba-laba belang
di tembok keraton putih
kenapa tak goyangkan saja loncengnya
biar terdera

Atau aku harus lari ke hutan
belok ke pantai .........


4 komen:

CATZ said...

salam,
hi ayunasia,
saya sgt sukaaaa puisi ini, siap beli sound tracknya...
now ni pun masih sellau dgr dlm kereta..
sgt puitis...
:)

p/s: saya dah add link awak ke blog saya

alia said...

salam ziarah

asia said...

catz : saya pon beli soundtrack dia, tapi kaset je la. lagu2 sumer sedap2 ek.

p/s saya pon dah add ;)

alia : salam. jangan serik, datang lagi okeh.

Qaseh said...

nice sangattt......