Thursday 15 October 2009

1RK (Rancangan Khas) 1992 Sekolah Menengah Bandar Mas


Sebelum aku mulakan entry ini, molek rasanya aku nyanyikan the school anthem dulu hihihi

Jauh terletak di tenggara Johor
Bangunan indah kebersihan dijaga
Nama sekolah Sekolah Menengah Bandar Mas
Tempat mendidik bunga negara

Kami pelajar pencinta disiplin
lalalalalalalala
Walau pun harus kami menghadapi rintangan
Tapi kami tidak putus asa

Bulat tekad dan semangat
lalalalalala
lalalala kerana cita
Sehingga kejayaan muncul tiba

Kami pelajar harapan bangsa
Ingin terus maju dan hidup berjaya
Berilmu berbakti hasrat mulia
Allah berkati kami semua

Ewah! Konon nak nyanyi, tapi tak ingat. Alasan, aku sekolah situ tak sampai 2 tawon pon.

Ini je lah gambar kawan2 sekelas yang aku ada. Masa form 2 tak sempat ambik gambo, aku dah pindah kot. Meh kiter check satu persatu, ingat ker aku nama2 derang nih?

Belakang dari kiri : Suasparini Panot (dak sungai mas. Adik beradik dia sumer namanya suas suas gitu. Kalo tak salah dulu dia matrik kat sains muor kot), N0rasiah Md A5pan (budak paling comel dalam kelas tuh. Salu dapat nombor 1 tau hihihi. Jaguh kampung ler katakannnn), Siti Yuhaida Aniqah (budak pandai gak ni, anak pengurus ke gitu la), Farah Masda (nampak kete mazda, mesti ingat dia), Normaslinda (garanggg pengawas nihhh), hmmmm (pon lupa gak. Ada wati ke haper belakang nama dia ek?), Juliana Alias (last jumpa kat stesen teksi kota time aku tengah mengangkut beg ke stesen bas nak masuk uitm. Peminat exist tegar ketika itu huhuhu. Siap hantar surat lagi hihi).

Tengah dari kiri : Maslinda Wahab (ni dak yang satu blok ngan najib tu lah yu), Azlinda Ayub (awek cun paling glemer dalam sekolah ketika itu. Pernah jumpa kat bus stand kota setiap kali nak balik asrama sebab dia sekolah kat vokay azizah. Rambut merah tuuu), Nurzihan (cantik dan lembut je budak nya...), Laily Zakiah (budak pandai gak ni. Eh, bukan maksudnya yang lain tu tak pandai), Rosilawati Abdul Aziz (salu jumpa kat uitm dulu. Dia ambik civil. Last jumpa time hantar kad jemputan kawen. Ada kejadian pada hari itu yang menjadi tanda tanya???), Thidziana Musa (ni partner in crime aku. Duk satu group dalam kelas. Rumahh pon satu blok ngan busu temah. Last jumpa pon time antar kad jemputan. Sampai sekarang, asal jumpa busu temah je, mesti dia tanya, aku ada jumpa tak anak musa ngan anak shahrom hihi), Hairizah (betul ke nama nih? Pendiam je budaknya, macam aku jugak), Masrina (suka tukar nama dia maSERIna).

Duduk dari kiri : Adi Muzapar (yang salu komen kat blog ni sebagai adipro tu huhuhu. padan muka, bior orang kenal ko hohohoh. Budak paling comel dalam kelas aku hikhikhik), Alias Mahfuz (manjang bersongkok budak ni. Dak penawar. Kelas aku takde pempuan dak penawar. Masuk form 2 baru ada sorang masuk), Zaki (juga dikenali sebagai jaki jipang. Karektor kartun dalam gila2 dulu2 kot. Masa ni dalam kelas dia duk depan aku), Salehan (dia ni duk depan aku gak ngan zaki tuh. Salu tak datang sekolah sebab jaga adik hihi), Nizarrudin Md Ali (jambu ek budak ni hihihi. Pernah digossipkan dengan budak tuuu. Dak penawar gak. Salu dapat nombor 2 hihi. Now, masih bujang lagi tauuu jeng jeng jeng. Jumpa kat FB, lain sungguh imej beliau sekarang.), Fauzi (ni budak at5. Dia berulang tiap2 hari. Masa form 4, dia pindah semenchu semula. Time pakwe monyet datang beraya masa form 4 dulu, dia ni la yang jadi penemannya kihkih.), cikgu amin (ajor maths merangkap guru kelas), Yazid (ketua tingkatan kami. Pernah jumpa kat rumah mak aji time dia temankan adik angkat Jana beraya kot), Herman (manusia paling tonjang pernah aku jumpa. Kira pelik la saiz dia kalo dibandingkan dengan usianya. Salu carik gadoh ngan aku hihi), Jenysham Ismail (nama kemain london lagi), Khairin (macam takde kenangan jek ngan aku), Izhar Fahmi (ke nama dia?) dan Allahyarham Mohd Yusari Kliwon (rasanya aku pernah cerita yang pesawat beliau terhempas di labuan kot pada tahun 2005.)

Setakat tu je lah kenangan aku dengan sekolah bandar mas nih. Masa pindah balik ke semenchu, aku sangat2 rindu ngan kawan2 bandar mas. Korang memang best ah. Dari segi persahabatan, memang lagi best dak bandar mas ar. Sibbaik ada pakwe yang tall dark and handsome dan ada sense of humour kat sekolah semenchu tu huhuhu...

p/s baru aku perasan yang nama kelas aku macam kelas budak2 kurang upaya je kekdahnya huihuihui

7 komen:

adipro said...

ptama skali tima kaseh sbb kutok aku. citt..

cenggini la lagu sekolah yg btol;

""Jauh terletak di Tenggara Johor
Bangunan indah kebersihan dijaga
Nama sekolah, Sekolah Menengah Bandar Mas
Tempat mendidik bunga negara

Kami pelajar pencinta disiplin
Ingin terus maju dan lebih berjaya
Walupun harus kami menghadapi rintangan
Namun Kami tidak putus asa

CHORUS
Bulat tekad serta azam
Kuat iman dan semangat
Sanggup berkorban kerana cita
Sehingga kejayaan muncul tiba

Kami pelajar harapan bangsa
Ingin berjasa kepada negara
Berilmu Berbakti hasrat mulia
Allah berkati kami semua""


Sebenornye aku pun dh lupe lagu sekolah SMBM. hehehe. aku cedok tuang je ni.

Plg aku tokleh lupe ialah arwah yus. bynk kenangan persahabatan aku dgn dia. klu ingat2 mau nangis rasanya.

wei asiah, gambo ni bukan 'hakcipta terpelihara' kan? aku kopi-pes masok dlm blog aku heh!
time kasih daun ketom.

AyunasiA said...

ko memang budak smbm sejati. tahniah!

aku paham, korang tentu berkawan sejak kecik kot. meh ar share citer2 tuh. aku pon tak tau sangat kisah sebenar kejadian. tau apa yang kuar kat berita je la.

ko nak copy, teh o limau ais ke, ambik la gambo tu. tak kena bayo nyer...

weihhhh kasik la url blog ko...

adipro said...

url?

ko tenyeh jela pointer mouse ko kat nama aku tu.

AyunasiA said...

ko punyer profile tu private kot, takleh bukak lorrr

adipro said...

ye ke. aku pun tak tau psal profile tuh.
nyah la amik add, www.blungkeng.blogspot.com

Anonymous said...

hi every person,

I identified ayunasia.blogspot.com after previous months and I'm very excited much to commence participating. I are basically lurking for the last month but figured I would be joining and sign up.

I am from Spain so please forgave my speaking english[url=http://latestnewsri.info/forum].[/url][url=http://motivationalquotesli.info/forum].[/url][url=http://pitrendytopics.info/].[/url]

Anonymous said...

It is my first post here, so I would like to say hallo to all of you! It is uncommonly comfort to join your community!