Thursday 8 October 2009

None

Petang semalam, dengan gigihnya, aku telah pegi ke bpmall untuk mendapatkan beberapa bijik donut. Tapi, apakan daya. Duren2 sudah habis. Isk isk isk. Tapi aku beli la jugak sikit. Dari situ, aku singgah pasar malam bandar u pulak. Beli nasi ambeng akak smiling face lauk ikan keli. Sampai rumah, terus masak dadih perisa mangga sebanyak 36 bekas. Siap tuang dadih, terus berbuka dengan sebijik kurma dan separuh bijik donut perisa keladi. Isy isy isyyy lembut, lemak dan berkrim sungguh laaa.

Lepas maghrib, aku sambung masak dadih lagi. Kali ni perisa cappuchino pulak. Pon sebanyak 36 bekas. Lepas isyak pulak, cecepat aku sarung baju raya dan pergi baraan. Dah 2 kali aku tak pergi baraan. Lagi sekali, kelmarin. Sebabnya, pukul 8pm lagi aku dah tertido. Selalu, tengahari aku sempat lelap. Tapi hari tu aku kena dok jadi panel proposal final project bebudak. Memang ngantuk tak hengat ler.

Sedar2, lampu tak tutup, dah pukul 12.30am. Mak aiii. Ni betul2 ganti tido untuk sehari nih. Tengok2, encik suami tiada di sisi. Oh, dia kena jaga malam nih. Jengah kat pondok jaga, takde orang pon? Ropanya dia tertido. Lepas kejut beliau, solat dan aku pon sambung tido lor. Apa ke hey ko nak berjaga memalam buta nih. Pusing kiri pusing kanan, bukak tivi, last2, dekat kul 2 baru dapat tido. Encik suami pon dah balik semula sebab takde geng jaga. Bahaya la kalo jaga sengsorang kan. Bangun pagi, rasa segar. Takde la bangun tu rasa malas nak bangun macam selalu. Macam orang cukup tido kekdahnya.

Berbalik ke baraan malam tadi, kali ni di jalan 3. Malam ni baru terasa sakit kaki sakit pinggang. Banyak rumah kena masuk, bangun duduk bangun duduk, makan minum makan minum. Last, sampai tempat makan, aku minum air jek. Dah kenyang makan setiap rumah. Paling banyak aku makan is lengkong. Macam2 jenis. Ada murtabak la, roti jala la, wedges, nugget, pendek kata, tiap rumah aku jamah seketul. Macam2 ada dalam perut ku huhuhu. Dah penat2 tu, takde la rasa nak balik ke haper. Mesti habiskan semua rumah. Ingat, setahun sekali. Untuk jamuan malam tadi, derang masak kuey tiow goreng. Siap goreng depan rumah time kami dah sampai rumah last lagik. Isy, nyesal pulak tak jamah kuey tiow tersebut.

Oh, berkenaan ambi pur semalam, ada 8 haruman tersedia.


vanilla bouquet (fevret kuh)
floren
aqua
pacific
lavender
fresh light
waves
fresh n cool

2 komen:

yayu said...

dari mana plak dpt supply ambi pur ni...

AyunasiA said...

ada laaa... tapi lom ada stok lagi hihi