Monday 19 October 2009

Nak Takut, Takut Lah, Tapi...

Lorrrrrr ada orang salah faham ker? Aku bukannya maksudkan akunya tu sakit la. Tapi ada sumthing jer. Nak kata sakit, memang akunyer tu sakit tiap2 kali nak period. Takde kena mengena langsung arrr. So, lupakan saja.


Ok, sambung balik apa yang terjadi ketika berjumpa doktor. Masuk2 je, aku pon terus la cakap, batuk n selesema aku tak baik2 lagi. Ni dah masuk 2 minggu. Minggu lepas saya dah datang. Yang aku pelik tu, doktor tu boleh cakap, minggu lepas doktor 'tu' tak bagi antibiotik. Hari ni saya bagi antibiotik. Bukan ke dia jugak minggu lepas tu hek? Lantak ler. Actually, last week dia tanya, hingus aku kaler apa. Aku cakap putih. Tu yang dia tak kasik antibiotik tu. Kalau hijau baru dia kasik. Tapi now memang dah hijau2 sket. Dia cakap, maybe aku alah habuk kot. Entah.

Sebelum keluar, dia kasik mc. Sebelum dia kasik mc, aku pon cakap, errrr ada lagi satu. Saya nak check saya punya ni sebab macam ada something la. Dia suh baring dan bukak br@. Aiyokkk macam nak pitam aku rasa. Punya la takut. Pastu, doktor pon tekan2 check2. Bila tiba kat sumthing tu, dia tanya, ini ker? Nak tau apa dia cakap?

Oooo ini jerawat ni. Dia kat kulit je nih.

Aku pon, oh? Tapi, kenapa dah lama?

Takde apa2 ni. Special cyst jek.

(Apa tuh? Ke aku salah dengar?)

Takde apa2 lah ni.

Takut jek?

Nak takut, takut la, tapi takde apa2.

Boleh, dia cakap cenggitu? Aku pon terus bangun dan keluar.

Hihihihihi. Gitu je kisahnya. Lega rasanya. Aku je lega. Encik hairul suh pegi klinik lain pulak. Alerrr kena takut lagi la ek? Tapi, kalau jerawat, kenapa tak sakit dan tak keluar2 pon? Pastu, sampai bila dia kat situ eh? Aku baca kat internet, kalau cyst, dia macam biji anggur, lembik dan boleh bergerak2. Aku nyer ni sebesar biji saga jek. Dan permanent. Dan memang terasa di atas kulit jek. Ok ok, jerawat. Dengar cakap doktor.

p/s terima kasih kepada yang prihatin dengan kesihatan ku.


0 komen: