Tuesday 11 November 2008

Tolong! Aku Kelaparan!!!

Huaaa!!! Tiada siapa yang boleh disalahkan melainkan diri sendiri. Tapi ada la juga sikit2 salah abang. Nak jugak tu salah kan dia. Abes, nak salahkan saper lagi? Takkan makcik tukang kantin sekolah kebangsaan pintas puding plak? Hehehe.

Jumaat lepas aku beli peanut butter. Kengkonon macam sedap la. Dan dah lama giler tak makan benda alah tu. Ada la dalam 20 tahun kot. Huhuhu percaya lah. Tapi memang lama giler la. Tahap tak boleh ingat. Hari Sabtu plak aku masak sup ayam. Siap suh abang beli roti nak cicah ngan sup nih.

So, pagi tadik, aku pon menyapu mentega kacang itu ke atas roti. 2 keping aku bungkus dalam plastik, bawak gi keje. 2 keping lagi untuk suami ku itu. Sampai opis, lapo plak. Salu takde la lapo kan. Dah ada bekal, harus la perut ni pon otomatik lapo. Ngap ngap ngap, makan roti berpeanut butter. Tak sedap pong. Tinggalkan separuh. Sambung nanti. Masuk kelas. Kasik kuiz. Biasa ler. Kalo takde idea nak ngajo, kasik je kuiz. Berguna juga untuk pelajar. Takkan kiter je nak perah2 otak nak mengajo. Student lagi lah kena perah otak derang tuh kan.

Waktu rehat kul 9.30, naik bilik, sambung makan roti tadik. Tabiat aku, kalo dah tak larat nak makan, samada dah kekenyangan amat atau makanan tak sedap tapi terpaksa makan, aku akan makan bersulamkan air. Selain nak tolak makanan tuh masuk, ia juga sebagai isyarat nak bitau aku dah tak larat nak makan laaaaaa. Waktu biasa aku akan elak makan bersulam air neh. Tak baik untuk kesihatan anda okeh?

Abes roti 2 keping, aku turun balik ke kelas. Adesss... asal berdiri jek rasa nak pitam. Sekali, dua kali. Masuk kali ketiga, errr awak nak tanya datang ke depan la ek. Bebudak ni mula la. Ada apa2 ke cik. Banyak la ko punya apa2. Aku baru jek abes piyed. Eh, apa kene mengena nyer ngan roti? Sebenarnya aku tak suka makan roti. Sebabnya, roti kan ada bau yang menyesakkan hidung. Oh, cerewet nyer. Tah lah. Aku rasa aku habuk roti tu dah masuk dalam hidung aku, lalu menyebabkan oksigen tak lancar pergi ke otak ku, lantas menyebabkan aku nak pitam. Ada ke gitu?

Jadi, siapa yang salah? Kenapa aku kelaparan? Sebab bila pening, otomatik aku tak lalu nak makan. Jadi, aku tak lunch la tadik. Aduiii lapaq nyaaaaaa.


0 komen: