Thursday 6 November 2008

Accessories

Dalam kursus arituh ada gak diselitkan bab2 protokol. Menurut penceramah tuh, untuk acara rasmi dan formal, kita bleh pakai 5 unit (tah apa ke penjodoh bilangan yang sehsuai) aksesori jek. Sorry kalau aku tersalah bab acara tu. Tapi yang pasti 5 unit tu memang betul. Tapi malam tu penceramah tu tak ler ikut protokol. Bukannya kursus tu formal pon. Tapi kan, dia nak juga tunjuk yang dia mematuhi prookol tuh. Siap pusing belakang nak tunjuk yang dia pakai pin jek kat kepala menggantikan brooch. Kami kat belakang ni dah tersengih2. Saper nak cakap? Shu pon tanya," errr rantai tu?" "Rantai tak nampak," kata dia. Dia terlupa yang sejak dia datang, benda pertama yang catch bijik mata kitorang ialah rantai panjang aras pinggang dia tuh. Huhuhu kan dah malu...

So, aku pon nak check diri sendiri gak. Walau pon lum ada acara sedemikian, bleh gak aku jadikan panduan di masa depan kan. Jom tengok, aksesori apa yang aku pakai;

Brooch mestilah pakai kan. At least 2 mesti nampak, satu kat bahu, satu kat leher

Tangan kiri aku kaler silver. Kat jari ada 2 bentuk cincin. Satu cincin tunang, satu cincin booking (hehehe saje2 beli time study dulu). 2-2 emas putih, bukan platinum laaa gua sengkek maaa

Tangan kanan kaler gold. Di jari sebentuk cincin risik, di pergelangan tangan seutas gelang nikah

Cincin risik. Sempoi jek. Kalo kawin lambat mesti aku mintak lagi mahal ek?

Satu lagi di tangan kiri, kaler silver gak. Jam hadiah besdei ke 22. Aluminium, sama ngan jam abang, tapi jam abang tajuk swatch. Beli ngan gaji pertama abang keje hitachi ek?

Kalo masukkan brooch kat leher dah 7 unit. Dah tak ikut protokol dah. Nak tambah? Aku ni jenis tak teringin nak beli barang kemas. Lepas kawin cuma beli anting2 jek. Tu pon sebab orang cakap kalo tak tindik, nanti dah mati jadik apa tah, aku pon dah lupa. Rantai memang tak pernah ada. Sebelum ni aku pakai rantai silver, zaman2 study dulu lah. Lepas putus, aku tak pakai apa2. Tahun lepas aku pakai rantai pearl. Bukan ori pon. Orang bagi balik aji. Lepas putus time btn arituh, terus kosong leher ku. Pernah gak abang ajak beli rantai. Ye lah, kengkadang time raya tu ada gak orang cerita2 pasang barang kemas nih kan. Tapi aku ala2 takde perasaan jek. Remember? Aku mata duitan, bukan mata emas? Huhuhu...

0 komen: