Monday 17 November 2008

Misi Makan

Bermula Jumaat malam, aku dah bercita2 nak makannn jek weekend nih. Nak makan itu, nak makan ini, tapi tak semua boleh direalisasikan kerana constraint saiz perut. Nak makan piza, nak mcciken, nak nasi beriani, nak kerang goreng, nak ikan bakar blablabla. Ye laaa aku sedo diri la perut aku leh makan satu jenis makanan je dalam satu masa. Dan selang masa juga haruslah sehsuai dengan kadar metabolisme ku yang agak slow nih. Kalo breakfast kul 8am, kul 12pm tu belum tentu rasa lapo lagi. Kalo lunch kul 1pm, kul 5pm tu masih terasa2 lagi nasik dalam perut. Camne nak makan banyak?

Jumaat, lepas isyak baru kami kuar makan. Pegi gazebo depan bandar u, ada ikan pari jek. I don't like... Patah balik ke parit raje. Tuah bersama je lah. Walo pon aku tak suka sangat kedai makan tuh, dah teringin sangat ikan bako, terpaksa lah terjah jugak. Takkan nak gi seri kenangan kat jalan kenangan plak kan. Tiba situ, nampak ramai bebudak ngan jaket jtm. Sibbaik budak it, derang tak kenal aku sangat. Makan kat pondok, duduk bersimpuh. Order siakap bakar. Beso nyer ikan. Sibbaik abis.

Esok pagi, abang gi futsal. Suh belikan ini.

Kecik je roti nih. Tapi memang aku suh beli 1 jek sebab jap lagi nak kuar makan plak. Lepas zuhur, pegi bpmall. Terus makan ini pulak.


Selesai makan, ronda2 sikit. Alerrr sony baru lauch model baru lorrr. Yang aku suka tu yang crn353 tuh dah turun rege -300 laks. Yang baru ni lebih cun lerrr. Tapi rasanya tak beli soni kot. Kena tetapkan pendirian. Puh puh, jangan ler jadi lalang.

Penat pusing bpmall, gi k4 plak. Memula gi primamoda. Penat pusing, tak beli apa2 pon. Pastu masuk nagoia pula. Terbeli satu kain. Masuk kedai baju, terbeli baju plak. Eh, bukan kat sini, beli kat bpmall tadik.

Cop! Sambung lagi. Ada kelas. Chow cin cau bandung!

0 komen: