Thursday 27 November 2008

Gambar takde sebab. Saje!

Petang semalam, dekat2 nak kul 5pm, dapat call dari kawan aku, shue. Dia tanya aku kalo nak beli kerepek nak masuk tol maner. Arituh dia cakap nak gi jb, ada meeting. Terus lah aku ajak dia datang umah aku. Kalo dah nak beli kepek tu, maknanya kena masuk tol ayer hitam la kan. Kalo dah masuk tol ayer hitam, maknanya 15 minit je lah nak nyampai ke rumah aku kan. Dia kata, tengok la dulu.

Time balik, aku singgah isi minyak. Tepat2 sampai petrolnas, lampu minyak pon nyala. Tak suka la pam yang satu tu, salu reject cc aku. Isi punya isi, e'eh, RM76 sahaja? Macam isi time baru2 beli AH dulu jek? Oh, actually sejak minyak rege 2 hengget, ini lah first time aku isi. Masa dia umum arituh, aku baru je isi penuh semalamnya. Dan aku pun pulang dengan hepi lalalalala.

Lagi gambo takde sebab.

Betul2 sampai depan rumah, shue call lagi. Dia jadik datang. Yeay! Tak pernah lagi kawan jayPK aku datang umah aku. Aku pun kasik la instruction. Suh abang tunggu kat petrolnas. Actually shue ni asalnya kawan abang. Derang satu batch time degree dulu. Dia jadik kawan aku selepas keje ni jek. Dan sampai la dia dengan 1 1/2 pupu dia. Haaa ni nak cite sket pasal hubungan keluarga nih. Biasa lah kan, kalo mak kita nyer adik beradik tu, kita panggil makcik kan. Pastu anak dia ngan kiter, kiter panggil sepupu kan. Kalo kiter ngan anak sepupu kiter? Biasa aku dengar orang panggil dua pupu. Tapi kalo ikut aku (bukan femli aku, tapi aku sorang2), dua pupu tu anak kiter ngan anak sepupu kiter tuh la. Maka, untuk kiter ngan anak sepupu kiter, aku kasik nama 1 1/2 pupu lorrr... Sukati aku jer.

Okeh, balik ke cerita kawan aku tadik, dia duduk sekejap jek kat rumah tu. Sampai umah tu lebih kurang kul 6pm, balik kul 6.45pm. Yelah kan... esok nak keje lagi, karang penat pulak. Tu pun sepatutnya dia balik esok (arinih) sebab meeting patutnya abis esok. Tapi, oleh kerana ada kroni kp yang 'over' dari kp, yang pegi sekali, dia pun terpaksa lah balik jugak. Tak sempat la aku ngajak makan malam.


Pas maghrib, aku pun masak. Yeeeeeha andre andre! Rupanya abang dah beli ketam. Huhuhu maka berketam la aku malam tadik. Adehhh tidur duduk la kekdahnya kalo dah kenyang cenggini. Takyah makan 3 hari la kalo camni punya kenyang.

Sedikit vitamin.


Dan sedikit protein dan zat besi kot.

Okeh, nak sarap mihun dulu. Tatata!

0 komen: