Friday 7 November 2008

Jalan2 Jumaat

Tengahari tadik, buat pertama kalinyer aku keluar berjalan2 ngan kengkawan opis . Selalunya, atau boleh dikatakan 99% dari hari Jumaat dalam masa 6 bulan aku kat sini diisi dengan tido di bawah meja. Ada lah jugak aku tak tido, sebaliknya aku melayan blogging.

Kami kuar 12.30pm. Sangat berdisiplin tau. Apa tak nyer. Kuar sekali ngan KJ dan ex-KB tuh. Kami kuar berempat, naik kete KJ. Kami terus tuju BPMall. Lalu bukit perdana. Owh! Mula la tu nak nostalgia tuh. Syahdu je tadi lalu tempat tuh. Sampai sana, terus park kat basement, kendian terus gi makan. Aku makan ayam percik rasamas. Makan yang set ngan fries, ngan roti bawang puteh yang panjang dan aku tak larat makan ngan coleslow. Kenyang gilos rasanya. Tapi sedap sangat. Tak pernah lagi makan kat situ ngan abang. Salu lalu pintu belakang dia je kalo nak masuk atau kuar bpmall tuh. Pernah makan sekali kat jasko tebrau city.

Lepas makan kami gi jenjalan. Ada promotion kete honnda. Derang ajak test drive next week, leh dapat free gift. Menarik tuh. Aku suka jer test drive nih. Nak beli lum tentu, so test jek la. Tengok rege sivik, yang 1.8 tuh kira affordable jek. 2.0 pon kira masuk akal lagik. Mula la ni berangan.

Kendian gi tengok laptop soni. Alahai, dah berbelah bagi lak antara soni ngan del. Masaklah sekarang, del punyer aku lum tengok ngan mata kepala sendirik lagi. Pastu baca kat site dia, ada beberapa komen negatif gak pasal del tu. Keypad panas la, kaler kat site ngan real nyer tak sama lah. Soni pon ada yang komen takleh pakai software pirate la, nanti dia salu hang. Karang last2 aku beli eser je kang. Hihihi. Dengarnya tosyiba pon ada kuar yang kaler kali tuh. Aku ni judge the laptop by its kaver je kan? Tapi orang cakap tosyiba nyer kaler kali luar dalam, tak macam del, belah luar je kaler kali, dalam kaler silver jek. Soni pon luar dalam. Tapi 3-3 ni kira performance ok sebenonya. Kalo dah gitu, kiter tengok rupa la pulak kan. Setakat nih dah kenan soni vrn cr-353 tuh. Owh! Sungguh menawan qolbu. Nak kaler pink ke gold?

Eh, dah melalut berangan plak. Pas tengok laptop, kami tengok cadar laks. Kan semalam baru cakap. Pasifik masih sale laaa. Best best best...

Jap gi nak gi bp lagi. Kali ni dating ngan abang laks. Jom johny's!

0 komen: