Friday 14 November 2008

Emosi Pagi Nih


Macam biasa la, aku kan retro, suka dengo sinarfm. Pagi jumaat memang topik dia emosi ari nih. Satu caller nih cite la dia sukerrr sangat ari ni sebab anak dia dapat nombor satu kat sekolah. Yelah kan, katakan ada 10,000 buah sekolah kat mesia ni. Aku ambik sekolah rendah je lah. Satu sekolah ada 6 darjah. Satu darjah, kita ambik purata 2 kelas je la. Maknanya ada 12 kelas. Darab ngan 10,000 sekolah, maka ada 120,000 buah kelas. Ini bermakna, ada 120,000 orang yang akan dapat nombor satu, kan? Dan ada 120,000 mak dan 120,000 bapak juga la yang anaknya dapat nombor satu. Okeh, kita tolak la sikit. Katakan secara purata satu femli ada 3 orang anak yang ketiga-tiga nya dapat nombor satu, maka, ada 40,000 pasang parents la yang happy, suka, gumbira, ceria dan lain lain pada tengah2 bulan november 2008 nih. Tu baru sekolah rendah, tak masuk sekolah menengah lagi. Tapi bila dah masuk menengah ni takde lah happy nyer macam sekolah rendah. Paling happy pon time pmr ngan spm je lah. Tak masuk lagi sekolah taska, pasti, pra, tadika al iman, al amin, al aiman, al danish, al daniel dan segala al lagi tuh. Nak aku kira lagi ker? Purata calon spm setiap tahun ialah 400k ++ bla bla bla. Erkkk dah la tuh. Eh, tak abis lagi. Sebenarnya aku nak highlight kan reaksi spontan SY. Dia kan selalu spontan je, lebih2 lagi kalo bab poligami nih. Tapi aku tak berapa ingat la camne ayat dia, cuma aku ingat point yang nak disampaikan jek. Lebih kurang maksudnya gini, pempuan tu hepi kan anak dia 'dapat' nombor satu. Macamana pulak kalo bapak anak tu 'dapat' nombor 2 ke 3 ker. Erkkk paham ker?

0 komen: