Thursday 6 November 2008

1 Kecelakaan, Pokok 2, Bongkok 3,

Eh eh, kenapa nih? Simpang bandar u depan sekolah

Agak2 idup tak? Aku memang dah tau dah simpang tu memang bahaya. Memang selalu motor main masuk je walau pon ada kete lori kiri kanan. Kena ada trafik lite nih. Ada jejantas untuk pedestrian jek. Sebelum tempat ni ada selekoh. Arituh ada satu kete dari depan terlebih bearing, termasuk lane aku. Kecut perut say...

Sebaldi kecik air untuk menyiram pokok

Serai ni macam layu di hujung mekar jek

Sebelum ni pucuk nih ketot jek. Now dah panjang. Dah nak kuar daun dier.

Asalnya yang aku tanam part yang yang serabut belah kanan tu. Kan nampak macam tak bernyawa jek kan? Tetiba dia tumbuh 2 sekaligus. Haaa jangan tengok orang takde mata...

Alahaiii hidup la buluh oiii. Makin hari makin tunduk je aku tengok.

Lily. Tak berapa suker bunga nih. Kesian dia kan?

Anak2 pokok bendi gajah. Saper2 nak boleh lah datang. Aku nak sepokok jek. Kalo lebih2 aku cantas jek.

Abang main tabur je benih dia, mana tak melata tumbuhnyer...

Pondok berbelang. Aku ingat memang kayu tu warna tu sebab derang pakai kayu terpakai. Ropanya derang cat. Hihihi apa relevannya kaler belang2 tuh ek?

Ni la pokok limau purut yang aku citekan tuh. Kan sememeh (macam 'memey' bunyik nyer hiks) je rupanya kan.

Memula aku pikir, cemana la nak lap kat bahagian bawah cermin tu? Dah berhabuk sket. Ooo rupanya besi bulat tu ala2 vakum untuk menetapkan kedudukan cermin tu. Maknanya cermin tu boleh diangkat dengan cara menyeretnya ke tepi. Kalo ke atas memang takleh angkat. Ooo jakun nyer...

Semalam pulak, kat satu jalan, ada sorang pakcik (or apek) nak melintas. Dia ni bongkok tau. Bongkok 3, 90 degree gitu. Dah tua, so aku assume pandangan dia pon dah agak kabur. Time tungu nak melintas tuh, dia boleh pulak berdiri atas jalan. Bayangkan kereta, motor yang laju2 nih, tetiba ada pakcik bongkok 3 kat tepi jalan, ngeri lak aku rasa. Yelah, bila dah bongkok tu, mestilah separuh daripada badan dia, dari pinggang ke kepala dah ke depan sikit. Nak tengok kiri kanan pon kena angkat kepala sket kan. Kesian aku tengok. Bahaya pon iyer. Uisyyy bahaya bahaya.

0 komen: