Wednesday 30 September 2009

Hari Raya Di Kulai & Pekan Nenas


Hari raya keempat, kami duduk di rumah saja. Tapi bukan duduk saja. Masak ketupat juga. Malam ni baru semua dapat berkumpul. Jadi, kami buat acara khatam dan tahlil la. Dari pagi anyam ketupat, sampai la ke petang, masak kuah soto dan sambal kacang.


Selesai mengaji, makan ler, apa lagi.


Besok pagi nya pulak, lepas sarapan, bersiap2 nak beraya. Adoiyaiii. Penat gilos.


Memula kononnya nak pegi at1 ngan pasak je. Sekali, saper punya idea tah, ajak pegi kulai pulak. Maka, ke kulai la kami. Memula pegi umah pak andak kat errr apa nama tempat yang ada ioi mall tu eh? Makan nasik. Wajib ada rendang cili api. Dari situ, pegi umah cik man pulak. Kat kampung pertanian, dekat2 situ jugak. Makan mihun tomyam pulak. Pastu, saper punya idea tah, ajak gi umah cik as pulak. Kat pekan nenas. Adoiyaiii. Sabau je lah. Pegi la jugak. Baru aku tau, dekat je pekan nenas tu ikut jalan gunung pulai tuh. First time lalu jalan tuh. Sibbaik aku tido dalam kete. Takde la pusing kepala ikut jalan bengkang bengkok tuh.


Ni rumah baru cik as. Masih dalam pembinaan. Rumah pprt nih. tapi, lagi besar dari rumah aku huhu. Asik laaa sebut rumah dia rumah bersama mu.

Dari rumah cik as, waktu maghrib. Singgah maghrib kat masjid besar atas bukit. Terus balik kota. Sampai rumah, boleh lagi masak2. Aku terus kebabom jek. Kul 12 malam aku bangun mandi. Memang amalan tak sihat.


0 komen: