Thursday 10 September 2009

Aku Ada Flip Flop. Korang Ada?


Aku rasa, benda ni dah jadi benda wajib ada di dalam kereta kot. Pastu, kalau ada, adakah ia berfungsi? Macam aku punya ni abang yang dapat sebagai door gift masa annual dinner kelab itu ari. Selama ni aku tengok je kat kete orang, tak interested pon nak memiliki seketul. Biler dah dapat, free plak tu, syok la pulak. Dah at par dengan kete2 lain di mesia nih la kiranya ek.

Waktu mula2 diletakkan di atas dashboard tu, dia tak bergerak pon. Padahal masa dapat tu, aku tengok ngan mata kepala aku sendiri dia berjoget2. Sekali bila dah tepek, e'eh? Ko mati plak? Ropa2nya 'derang' terjatuhkan masa nak pasang tu. Fragile nyer eh?

Pastu, masa balik kampung cuti merdeka itu ari, najib tolong betulkan. Dia bergerak kat dalam, cuma dia tak attach kot. Tanggal ke patah tah. So, sekarang, dia dah bergerak semula. Tapi, ala2 teleng la sikit. Tak kisah la. Janji ado. Biler kami perhatikan masa kat kampung tu ari, yayu punya gerak paling laju, diikuti dengan aku, dan last sekali ina punya hihihi. Tak tau la sebab apa. Rasanya, semua duk atas laman yang sama, Maybe kete ina duk bawah pokok kot, tu yang sinaran matahari tak terpancar terus tuh kot.


Yang ni pulak aku jumpa dalam kete opismate aku. Aku curi2 ambik gambar nih. Dia punya ada ladybird ngan spiderman. Aritu tengok tok rimau punya, monyet. Tah, best ke benda ni? Ada tiada tak memberi kesan pon hihi. Eh, ada kesan juga sikit2. Bila tengok dia joget2 tu, otomatik rasa nak tersenyum. Baik untuk senaman muka. Oh, abaikan.

Dulu, masa aku ermmm tengah degree kot, musim pink panther tu. Setiap kete mesti ada sekurang2nya sekor, melekat kat tingkap. Aku ingat, abang tp ada beli kat ayer hitam. Macam2 soft toy ler kat ayer hitam tu. Dari garfield ke kuma2, semua ada.

Selepas tu, ada pulak musim dadu. Pon banyak jugak aku jumpa. Ada macam2 kaler. Aku teringin gak nak beli masa tu, tapi seperti angin lalu je lah. Ada ambik, takde tak mintak. Gitu lah.

Lepas ni, tah apa la pulak ek? Korang, ada tak flip flop nih? Bunga ke ladybird? Atau benda2 lain?

3 komen:

ANAKIRANA said...

tak dak

org panggey flip flop ek hehhe aku tak tau

Anonymous said...

ada dua....

bunga matahari & sponge bob

AyunasiA said...

ana: dah, kat badan ada tulis flip flop. aku assume tu nama dia la. tah2 nama syarikat yg buat tu kot?

jaja: oh, ada mcm2 karektor ek. bunga mthri tu salu jumpa gak.