Friday 4 September 2009

Buka Puasa Di D'Impian Inn

Setiap tahun, ada sorang kawan suami ku yang sukaaa menganjurkan buka puasa beramai2 di restoran/hotel. Suami ku pula, untuk mempamerkan sikap sporting, suka2 hati je join. Macam semalam, aku dah balik rumah baru dia tefon bagitau, takyah masak, takyah beli, kiter buka kat hotel. Hangin betul la. Aku ni dah macam nak pengsan, kaki dah longlai, lagi nak kena bersiap2 makan kat luar. Sepatutnya ia menjadi sesuatu yang best, kan? Aku lak mengaruk tak pepasal. Aku bukan apa, tahun lepas kiter dah buka kat bisik2 tu. Sudahnya, balik rumah tak puas ati sebab tak cukup makan. Dah ler takleh tapau kan. Nak sahur apa lak esok pagi?

Kali ni pulak, ada sebuah hotel bajet baru di buka di parit raja. Hotel baru, ko pepaham je la. Dah la kecik cinonet je, entah apa yang dikasi makan agaknya. Kalau crystal inn tu takpe gak. Dah terbukti boleh makan sampai buncit.
Kami sampai betul2 masuk waktu. Tengok makanan, alahaiii tinggal serdak. Kalau lauk tu, tinggal kuah je la. Tak puas ati langsung. Ni kalo dia tak kasi diskaun, memang aku kutuk2 kaw2 lagi pasni. Cam bisik2 tahun lepas, dia pulangkan duit sebab memang tak cukup makanan nak topup. Ni pulak, bukan tak cukup topup, nak mula pon dah langsai siap2. Dusy!
Takmo dah buka poser ngan derang lagi pasnih. Kecuali kat hotel crystal inn, katerina atau landmark hehe.
Tetap smile walo pon tak cukop makan. Demi mu sony!

2 komen:

CATZ said...

salam ramadhan,

singgah jalan-jalan.
orang BP ke?
:)

AyunasiA said...

dah jadi org bp lah sekarang nih.