Thursday 27 August 2009

Rojak

Macam suram jek blog aku ni tanpa gambar2 terkini. Balik2 ambik kat yahoo image. Dah la gambarnya seco'et. Tekanan betul. Biler kah aku akan mendapat pengganti? Dah ler bonus ala2 takde. Dengar cite pulak, elaun cola pun nak ditarik balik. Pastu katanya, belanja pembangunan tak dipotong, sebaliknya, belanja mengurus yang dicantas2. Sungguh lah sesak napas gomen ini. Tapi takper, biar takde bonus, asalkan banyak bangunan baru dibina dan kontraktor cukup makan. Staf gomen tak cukup makan takper. Kami berkhidmat untuk rakyat.

Selain pengganti, laptop pon macam dah tiba masa untuk diganti. Dah lama sangat pinjam hihi. Tiap2 ari keje aku membelek laptop kat internet. Dah siap customize bagai, ordernya tak jugak. Konon nak buat pembelian bijak ler. Rasanya dah malas nak baca review2 nih. Lama2 tak terbeli. Nampak gaya macam kena gamble je kot. Su, cepat sket wat kajian tu ek. Dah boleh pulang kot laptop tu. Nak laptop raya ngan kemre raya jugak ek hikhik.

Cemana cara korang membayar hutang? Hari ni gaji, hari ni jugak bayar? Kalo aku, mesti aku tunggu seminggu ke 2 minggu lepas gaji baru bayar. Saje nak merasa kayes barang seminggu dua. Penat keje wehhh. Maknanya, hari ni aku masih kayes lagi la hehe. Minggu depan baru nak bayar.

Dah, no idea. Petang ni ada meeting. Bohsan!!!

2 komen:

ANAKIRANA said...

mmg byk potong bajet kali ni..
kami pon kena gak...oversea conferences ,trainigs seme freeeze

sib baik bonus tak freeze..hehe saja nk sakit sket hati ko :P

ko berkhidmat utk rakyat dapat pahala :)

AyunasiA said...

huh sedap sikit ati aku biler ko sebut pasal pahala tu.