Saturday 1 August 2009

Arak Lagi

Eh, baru perasan, arak ada 2 maksud; air arak dan perarakan.

Itu ari, derang berarak ke istana, mintak ppsmi dimansuhkan. Hasilnya, positif. Ini ari, derang berarak ke dataran (tak sampai ke istana, jalan dah tutup e'ewal), mintak i8a dimansuhkan. Hasilnya, belum tau. Masa perarakan ppsmi tuh, sumer orang marah sebab jalan jammed. Pulis lupa nak tutup jalan istana kot. Yang tak terperangkap dalam jammed pon marah depan tivi. Kalau tak berhimpun, apa cara yang mereka boleh dengar suara kiter? Kat sekolah pon ada perhimpunan apa...? Aku rasa, kalau derang halalkan perarakan tuh, bisnes kat jalan2 tu lagi masyuk kot. Silap aribulan sebulan takyah bukak kedai pon leh cover kihkihkih. Macam perarakan hari kebangsaan arrr, jual apa pon orang beli. Biler ada pulis, otomatik manusia akan takut. Biler dah takut, dapat pulak orang yang jenis berani, dia akan bertindak lebih dari biasa. Cuba bayangkan, polis itu adalah -1, orang yang berarak secara aman itu pula +1, apa hasilnya? Zero! Takde de orang nak bakar kedai ke haper. Tapi, bila ia dilabel sebagai 'haram', polis -1, orang pulak +2 (semangat lebey), hasilnya +1. Dan +1 terhasil daripada perasaan berkobar2 itu. Hah! Apa yang aku fikir nih hah???

Aku tak pernah menyertai 'acara' yang dipanggil demonstrasi atau perhimpunan sedemikian. Dan aku tak akan kot. Takut kena sembur seperti nyamuk hihihi. Takut kena tangkap pon iyer jugak. Tengok, betapa takutnya aku pada i8a tu.

0 komen: