Friday 10 April 2009

Lupa Plak

Lupa plak aku. Ari Jumaat tu kan aku balik kampung bersebab kan. Petang jumaat tuh, kami pergi pejabat at5. Dah lama nak mulakan, tapi tak mula2. Cemana nak kayer, kan? So, ini lah masa nya. Memula gi tanya2 kekdah nyer jek. Kendian pegi meibenk. Jangan tak tau, kampung aku ada meibenk tau. Satu2 nyer kampung yang ada meibenk dalam area tuh. Kedai sebelah bank tu kitorang panggil, kedai sebelah bank. Senang. Ko potostet kat maner? Kedai sebelah bank. Gitu lah.

Kebetulan pulak pegawai at5 tadik cakap dia leh uruskan sekali untuk suami ku, walau pon kampung kami lelain. Lagi pon kena hantar ke kl jugak. So, kami masukkan duit asing2. Aku nyer masuk akaun femli pak sepan, abang punyer masuk akaun femli pak asim. Rupanya, walaupon kiter guna nama sendiri sebagai pemilik sijil, tapi jumlah pelaburan dikira mengikut femli. Satu femli maksimum 250k sahaja. So, kalo adik beradik sikit tu, bleh la beli banyak2, tapi kalau femli ramai, sorang sikit je lah. Sebelum yang ramai tu ambik bahagian, baik aku start dulu hihihi.

Alaaa takde lah besar sangat dividen dia. Tahun lepas 'baru' 16%. Mana nak lawan bank rakyat kan. Sekarang ekonomi merudum, tak tau lah. Biarkan lah duit tu bekerja untuk kiter. Good luck! Tiba2.

Pegawai tu ada cakap gak, kat kampung aku, dah ramai yang dah penuh, bermakna 250k sefemli. Kayo2 gak orang kampung aku ek?

0 komen: