Wednesday 10 June 2009

Pengaruh Drama Swasta

10 Jun 2009, Wednesday


Gambar takde kena mengena ok. Kenal tak?

Ini semua salah amat tamimi sirega. Arituh, kalo tak silap pagi sabtu, aku ter nonton drama swasta di tv2. Isyyy, dulu masa duk dungun, tiap sabtu mesti aku tengok drama2 nih sebab takde esterok kan. Balik2 tv1 tv2 je lah.

Tajuk citer ni aku tak ingat, tapi kata suami ku tajuk nama budak perempuan tuh. Citer nya pasal amat tamimi ni ada sebuah rumah anak yatim yang dok ceruk la. Setiap budak yang dihantar kat situ dibagitau awal2 kat penghantar, takleh datang melawat sebab kononnya takmo kasik budak nih mengimbas kenangan ketiadaan parent la kot. Gitu la lebih kurang. Seperti biasa, aku tak geti nak cerita balik.

Budak2 ni tak dihantar sekolah, sebaliknya, ada sorang akak ni yang ajar, nama aishah ke asiah kot, eh nama aku tuh. Tah, dah lupa (hahaha fault laaa sumer luper hihihi). Akak ni pon anak yatim jugak dan dia kerja kat rumah tu. Kira tukang masak, tukang kemas, tukang jaga sekali lah. Selain tu dia juga kerja kat rumah amat tamimi nih. Bini dia ni pulak cengih giler. Siap dera2 lagi. Saleha ke hape nama nya, tapi bini betul amat tamimi la pelakonnya.

Dipendekkan cerita (kang cerita detail2 berjaman nak abis), budak2 ni disuruh mengemis kat bandar dan duit tu bini dia joli2 gi melancong ke luar negara. Banyak tuuu derang dapat. Kalau dapat sikit, kena dera lagi. Dipendekkan lagi kasik kontot, akhirnya kes terbongkar apabila bini dia bunuh si esah tu tadik. Eh, lupa, esah tu juga menjadi mangsa nafsu serakah amat tamimi tuh. Bini dia pon tau dan tak kisah pon??!!//

Ok, moral of the story? Gini, ari isnin lepas aku isi minyak, kendian didatangi sorang budak pempuan baya emmm memel kot, dia jual balm. Bila aku kata tak mo, dia kasik ayat power nih,

Sumbang la cik, untuk anak yatim nih.

Sambil aku isi minyak tu, dia dok congok nengok aku sambil mengulang ayat tuh. Aku ni nak percaya cerita2 orang pasal sindiket, tapi bile pikir, ni parit raja, ada ke kes macam tuh? Sudahnya, aku berlalu begitu sahaja. Kalau kat key el kot aku dah tanya soalan nih kat dia,

Adik terima credit card tak??? (Huhuhu hina keji giler ek?)

2 komen:

utin said...

mmm betul la kak...selalunya yang mintak sedekah ni..al-mansor..yang peliknya..kadang tu time sekolah tau...rasanya dia gunakan bbudak ni la...sian kan?

AyunasiA said...

solero: serba salah ek kalo cenggitu. dah la dia dok tengok je kiter isi minyak. mesti kete belakang tu kutuk2 akak kedekut kot hahaha