BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, 12 January 2012

Puncak Bukit S0ga


Semalam aku telah mendaki bukit s0ga. Sajer, ikut bebudak baru nyer aktiviti. Dulu aku pernah panjat gak, tapi tak abis. Kali ni aku panjat ikut jalan jauh lagi tau. Sikit punya banyak ke anak tangganya. Alahai... tetiba rasa terkilan sebab tak dapat mendaki ke gua hira' arituh. Haih...


Aku mendaki tu sebelah petang. Sebelah paginya aku join j-r0bik. Aku ingat apa lah yang 'j' tuh. Rupanya j for johor. Nama lain dia senam seni, kot. Step dia termasuklah tarian zapin, silat dan ala2 taichi kot. Aku pun tak tau taichi tu macamana hihi. Tapi dia guna lagu ciner, taichi la kot huhu. Cumanya instructor tu tak ajar dulu stepnya slow2. Dia terus je buat. Huru hara la memasing. Dah lah tak pernah berzapin, jauh sekali bersilat. Kalau pepoco dulu dia ajar step by step, senang ingat. Eh, tapi lantak ler. Janji menjejeh peluh, sudah.



So, petang tu pukul 2, aku pun pergi ke sinun. Lambat lah jugak menunggu bebudak sampai sebab bas tak muat. Kena 2 trip. Kami mula mendaki jam 3 petang.

Sampai di sini 30 minit kemudian. Ingat dah sampai dah. Tapi derang kata boleh nampak seluruh bandar bp dari sini. Ni, seluruh bukitperdana pun tak nampak. Rupanya belum sampai lagik. Tak jauh dah.

Lihatlah sekitar alam... hembusan bayu yang menyegarkan...

Suasana nyaman

Sampai di anjungtinjau. Barulah nampak.


Hujung garisan perspektif tu ialah pantai minyakbeku.



Tu, bangunan baru spital

Tu, kuarters baru polis



Sebelum bebudak turun, aku dah turun dulu. Best! Satu pengalaman baru yang menyeronok dan menyihatkan. Ok jer, takde lah tinggi sangat. Bebila boleh panjat lagi.



0 komen: