BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, 20 January 2012

G0t0ng-R0y0ng Perdana 1Taman 2012

Hari minggu yang lepas, j/k tamanwirajayayangbest telah mengadakan aktiviti gotong royong beriya2 siap panggil pak polisi bomba majlis saj swm lagi. Hari jumaat balik keje, aku tengok derang tengah pasang khemah depan rumah aku. Aiyak? Ni dah macam kenduri kawen.

Jadi pagi tu aktiviti bermula jam 9 pagi. Ada pemeriksaan tekanan darah, kira bmi, pameran nyamuk aedes, motor air bomba, lori air dan sebagainya, selain gotong royong tu lah. Akhirnya, tercantas lah jua pokok heliconia aku yang dah serabut giler aku tengok tu.

Baru lah nampak rumah depan. Oh, tapi tujuan aku tanam dulu memang takmo kasi orang depan nampak rumah aku pun.



Poster2 denggi.

Ada perasmian oleh kp daerah.


Pak polisi dah sampai.

Bila nak start? Pak bomba pun dah sampai jua.

Pak trafik pun ado.

Ok, acara perasmian bermula. Eh, encik suami jadi mc?

Ucapan aluan oleh pengerusi j/k taman.


Pak polisi memberi amanat. Katanya, statistik jenayah 2011 daerah ini menunjukkan peratus tertinggi ialah bagi kes curik moto. Yang kedua pecah rumah. So, jaga lah 2 benda ini lebih sikit dari yang lain hehe.

Gimik la sangat.

Berhenti!

Tandatangan sijil.

Penyampaian sijil penghargaan.


Sesi bergambar.



Abesss.


0 komen: