BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, 1 April 2011

Yibao





Hujung minggu lepas, aku ke yibao lagi. Pergi pada petang jumaat, balik keje tak balik rumah, terus pergi. Sempat singgah beli makanan alas perut di kamp0ng muhibah. Kemudian singgah solat di jejantas sungaibul0h. Sampai di yibao kira2 jam 10.30. Lepas mandi2, kami keluar cari makan. Encik conceirge tu cakap ada tempat makan kat dataran, tempat lokasi kejadian. Kami pon pergi ke sana. Katanya ada ckt. Tapi, jauh dari piawai aku. Macam makan megi.

Stay di hotel yang sama. Jakun, tak pernah duk hotel housekeeping datang malam2. Terkezut bila balik malam2 bilik dah kemas hehe.


Dekat dengan padang lumba kuda.

Horse stable.

Pepagi tengok rumah orang. Suka! Ala inggeris.

Kalau ada rumah nanti aku nak driveway cenggini. Berangan.

Tengahari besoknya, kami makan ikan bakar macam aritu. Ramai sangat orang. Dan mahal sikit. Weekend kot. Lepas makan aku terus ikut ke dataran. Tapi tak pergi karnival pon. Masuk kedai jepon. 100 yen. Ala2 kedai 2 hengget la, tapi barang jepon. Sejam lebih aku kat situ. Tapi tak beli sangat pon. Banyak benda yang buat aku tersengih sensorang. Pastuh aku masuk ke yibao parade. Pusing2 kat paksen, tapi takde beli apa2 pon. Lebih kurang jam 6 baru balik. Sikit punya lama ker.


Malamnya pulak, kami ke jasko. Pon, tak beli apa2. Makan je. Kat sebelah dia ada satu shopping complex jugak. Macam baru. Tapi tak sempat masuk. Ada kedai jepon 100 yen jugak kat situ. Awat banyak nau kedai jepon ni eh? Balik tu lalu mana tah, ternampak signboard taman jepon. Laaa kot kat sini ada satu taman yang diduduki oleh orang jepon kot. Ke taman tu macam taman kat bukit tinggi tu? Eh, lantak ler.

Besok nya pulak, tengahari tu tak makan. Kami ke tepeng. Kuale sepetang. Ok, puas dah rasanya makan mee udang. Lenkali cari makanan baru pulak. Habis mee semangkuk, order udang goreng tepong pulak. Balik nya, terus gatal2 kaki aku. Terlebih udang.

Biasa.

Spesel.



Balik dari situ, singgah di kedai ini pula. Aritu ternampak masa datang dari penang.


Beli ini.


Dah balik rumah baru perasan, macam sama ek?




Dan penyangkut ni.


Dan jam ini. Dah murah sikit. Dulu 70+.


Belah malamnya, kami terjah ke gerbang malam.

Geram tengok bebola tu. Besooo... Seploh hengget sebijik.

Aku rasa tempat ni sesuai untuk orang lelaki kot. Tak banyak barang pempuan.

Kat situ ada medan makan2. Ada p0pia ssali di situ. Memang asal dari sini ke ek?


1 serving 5 ketul rm3. Namposen la sebijik.


Hari isnin, kami cekaut awal. Pukul 1 lebih dah sampai kl, terus ke pejabat kpf. Owh, sekarang ada beberapa perubahan. Nama kpf pun dah tukar sket. Dulu kpf berhad. La kpf malaysia berhad. Yuran pendaftaran pun dah rm20, dulu rm5 jek. Pastu sijil dah tak dikeluarkan lagi. Dia dah guna sistem berkomputer, so dah macam akaun bank jugak lah. Cuma takde buku akaun je. Bila kita tambah saham dia kasi penyata terkini lah. Aku macam sedih sikit sebab selama ni aku seronok kumpul sijil hihihi. Siap beli clear folder lagi buat tempat mengumpul sijil. Now dapat tengok penyata jek lah.Tapi bagus lah jugak, meningkatkan tahap keselamatan. Susah jugak nak jaga sijil2 tu kan. Kang terbakar ke, kan ke susah. Tapi dengan sistem komputer, perompak nak rompak sijil pon takde hal lah. Errr ke kisah?

Masa sampai kat sana, ada sorang lelaki ni tertinggal kunci dalam kete. Dok jolok2. Masa nak balik pun dia tak siap lagi. Berpeluh2 dah. Kengkonon encik suami menawarkan bantuan lah. Tapi tak berjaya jugak. Sorry lah encik ek.

Lepas tu kami ke masjid india. Soping2 sket. Kendian ke ikea dan curve. Try makan ayam penyet kat sana.

Jus alpokat. Errr manis kelat2 rasanya. Boleh laaa...

Sedap! Sambal tu pedas nak pengsan. Tapi ayam dia memang sedap. Regenya, kira macam makan pizza hut set 2 orang. Ok lah tu kan. Cuma lenkali order 1 je kot ayam nya. Sebab besar.


Bukan ayam je yang dipenyetkan. Ikan pon ada. Menu lain pun ada. Lenkali nak try bakso pulak.

Kerupuk. Ingat keropok pelik orang ina ke. Rupanya kopok warna warni ni. Banyak pulak tu.

Pung pang pung pang, sebelum maghrib, kami terus balik. Sampai rumah lebih kurang pukul 10.30pm. Kot. Besok cuti. Yeay!

p/s ya, kami beli kusi herman lagi hihihi




2 komen:

aNIe said...

Alamak ... banyaknya gambar makan... buat akak jadi lapar... kat mana ni asia... mesti sedap...tengok pun dah terliur...

AyunasiA said...

heee mesti tak baca ni. mee udang di kuala sepetang, popiah ss ali tu byk kat shah alam, ayam penyet di wareong penyet the curve