BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, 15 April 2011

Jimicu

Hari tu aku tertengok berita. Cerita pasal dato' jimicu. Nak bida saham jimicu. Aik? Bukan tu syarikat dia sendiri ker? Rupa2nya ada cerita.

10 tahun lepas, akibat kegawatan ekonomi kot, jimicu telah menjual syarikatnya kepada mat saleh ni. Laaa selama ni yang kita tengok (nak cakap pakai, tapi tak pernah beli pon) kasut, henbeg jimicu tu, bukan lah dia punya. Ye lah, memang nama dia masih kekal, tapi, dia takde pun kepentingan dalam syarikat tersebut.

Pastu yang keluar berita ni pulak, katanya oramputih ni nak jual lah pulak jenama jimicu ni dan telah membuka tawaran kepada pembida2. Dan, mungkin lah dato' jimicu ni pun dah ada duhet, dia pun masuk lah sebagai pembida.

Setakat tu je lah beritanya. Yang aku faham la. Dah menang ke tidak tu, tak tau lah pulak aku. Yang aku fikir ialah, 'ada jugak ek?'

Sekian.


0 komen: