BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, 28 April 2011

Pecah Ubat

Minggu lepas doktor bagi aku ubat. 90 bijik. Tapi sekali makan tu sebelah je. Siang sebelah, malam lagi sebelah. Sebab aku kecik. Yes! maksudnya doktor nampak aku kurus la kot kan? Tiba2.

Maka, aku pun tanpa berfikir panjang, balik rumah terus ambik pisau, kasi katok itu ubat.

Keletung!

Sebelah ada, sebelah hilang.

Oh, jatuh. Makan yang jatuh dulu. Yang tak jatuh simpan untuk malam. Konon nak trick bakteria dan kuman hehehe.

Besok nya aku buat lagi.

Keletang! (slow sikit, konon2 ingat tak jatuh la).

Sebelah ada, sebelah hilang lagi.

Lusa nya pon sama.

Ini tak boleh jadi. Penat la sekali makan sekali ketuk, sekali terpelanting. Apa, ingat aku dah takde keje lain, asik nak mengetuk ubat je kejenya?

Aku pun ambik benda2 ni.

Papan pemotong, pisau, anak lesung dan mini tudung saji.

Ok, takyah terangkan apa fungsi masing2.

Lalu aku pun mengetuk, mengetuk dan mengetuk. 10 bijik je dulu. Trick bakteria dan kuman lagi.

Pastu aku tulis kat fb.

Kawan aku pun komen. Katanya, memang keje memecahkan ubat itu keje pesakit. Tapi kalau jatuh tu, buang le. Jangan simpan.

Kendian kawan abang aku komen. Sepatutnya kena beli pill crusher kat farmasi. Atau hospital patut beri dengan bayaran. Laaa. Ada ke benda tu? First time aku dengar.

Lalu aku pun suruh encik suami pegi beli.

Cenggini lah rupanya.

Ok, pasnih aku boleh la makan pil dengan mudah. Pecahkan kecik2 dulu sebelum makan. Kan aku tak geti telan pil kan. Eh, dah macam makan nasi pulak. Tah2 pasni dah takde kena makan ubat lagi. Kang kalau dah tak pakai aku lelong je lah ek. Kat ebay hehehe.

1 komen:

HappyIrfa said...

baru tau..sbb sy tak kisah bab makan ubat :-)