BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, 20 April 2011

Abang Lori

3 tahun lepas, masa aku mula2 keje kat sini, nak belok ke jalan p0ntian-bp kat senggarang dari parit raja tu, sekejap je dah boleh. Tapi sekarang ni, tiap kali tiba situ, aku jadi berdebar2 la pulak. Semakin banyak kenderaan sampai aku terpaksa tunggu lama. Kadang2 bila aku nak melintas cecepat, jadi lambat jugak sebab ada pasir pulak kat situ. Bahaya. Kan ke kalau ikut peraturannya, sebagai penunggu simpang 3, kita kena tunggu orang dari arah kiri masuk dulu, baru lah kita boleh pegi kan. Dan kalau orang dari kiri tak masuk simpang tu pun, aku tak suka lak sesuka hati keluar simpang tanpa mengambil kira perasaan pemandu dari sebelah kiri. Sebab aku pun kalau tengah jalan straight, tetiba ada orang masuk, pastu slow pulak tu, memang rasa nak langgar je kete dia. Tak boleh ke tunggu aku lepas dulu? Dah tau lembap tu, tunggu lah orang yang laju ni lepas. Kalau ko terus pecut, aku no hal.

Ok. Citer nya pendek je. Pagi tadi, masa aku nak belok kat simpang tu, ada satu lori trailer nak masuk simpang tu. Aku pon tunggu la dia masuk dulu. Sekali, dia hon dan buat isyarat suh aku jalan dulu. So sweet ah abang lori tu. Mesti in a good mood one hehe. (Atau sebenarnya kete aku dah terkedepan sangat dan kalau dia belok dulu, dah susahkan dia nak ambik bearing huhuhu)


0 komen: