BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, 6 April 2011

Antara Dua



Kan aku pernah cakap, kan? Aku mengalami satu masalah kesukaran memilih warna baju. Dah macam tajuk projek K1K dah ha. Itu rasanya normal kot. Ramai orang pon mengalami nya. Tapi bila aku mengalami kesukaran itu, penyelesaian yang kerap aku lakukan ialah, aku akan grrrrrrrrab kedua2nya. Setakat ni belum pernah la aku grab sampai 3. Pernah terfikir, tapi cepat ditegah oleh encik suami.

Apa yang bermain di fikiran aku semasa membuat keputusan untuk membeli kedua2 pasang baju itu ek? Bila aku dah shortlist kan 2 pasang, bererti aku suka kedua2nya. Dan kalau aku tak beli, aku takut orang lain akan beli. Dan aku takkan benarkan ia berlaku! Lebih2 lagi kalau kedai tu jauh dari bp ni.

Ada dua situasi. Satu, aku beli satu dulu, kemudian lenkali aku datang lagi dan beli yang lagi satu. Dalam tempoh nak beli yang kedua tu, hati memang tak tenteram. Berharap agar takde orang beli baju tu. Situasi kedua pulak, aku beli dua2 dan2 tu jugak. Meh aku ceritakan tentang baju2 yang berstatus demikian. Ini sebahagian jer. Ada juga yang lain, terutamanya baju tido.


Aku baru menyedari tabiat ini baru2 ini, padahal dah lama aku mengalaminya. Baju ni aku beli pada tahun 2004/5 kat kota. Memula aku beli yang merah. Kendian jumpa pulak yang pepel tu. Lepas tu, eita berkenan pulak dan aku belikan dia kaler pink. Selepas2 tu aku ada cari lagi, jumpa kaler pic, tapi saiz L. Sibbaik takde saiz. Kalau ada, banyak ler aku koleksi baju ni.


Ada gambar aku memakai yang merah je, tu pon gambo scan. Yang pepel ada rasanya, tapi aku tak scan.


Ekceli aku beli baju secara bermusim. Pernah musim t-shirt, aku beli t-shirtttttttt jek. Sebab malas nak iron baju bila berjalan. Kendian musim beli kemeja jalur, berhelai2 aku kumpul kemeja jalur. Pastu musim t-shirt muslimah ni. Ada la 4 ke 5 pasang tah aku punya t-shirt muslimah. Yang ni aku beli serentak. Susah sangat nak pilih, terus beli 2.



Next, baju fevret aku buat masa ni. Masih belum ada yang mampu menggugatnya. Kira sekarang ni musim baju cenggini lah. Baju ada cerut kat pinggul dan ada skirting di bawahnya. Sekarang ni banyak baju cerut kat bawah, tapi takde skirt tu. Aku suka yang ada skirt. Tak caya, cer tengok baju ni dulu.

Tak nampak sangat skirt nya, tapi memang ada.

Dan ini juga hehehe. Musim... musim...

Memula aku beli baju kaler merah ni. Masa tu ada 3 kaler; merah, ceklat dan hitam. Beli kat shahalam masa aku kursus seminggu kat cia5t bulan 8 tahun lepas. Masa tu nak pilih antara merah dan coklat. Takut nak beli dedua sebab takut kena marah huh.

Bila dah balik tu, menyesal tak beli yang coklat. Yang coklat ni aku beli lepas raya rasanya. Bulan 10 ke 11 tah. Masa aku pegi kpf pertama kali tu. Sanggup pergi shahalam semata2 nak beli baju ni. Sibbaik masih ada lagi. Yang hitam pun ada lagi. Sibbaik takde orang yang sama taste ngan aku heheh.

Dan kemarin, aku buat lagi.

Nanti aku ambik gambo bila aku pakai baju2 tu hihi.

0 komen: