BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, 26 April 2011

Kereta Oto


Kalau tanya orang muda, mesti tak ramai yang suka kete oto. Pikap slow. Orang muda orang cergas. Aktif. Nak cepat. Laju. Pecut.

Kalau tanya orang dewasa (dah tua sikit), mesti ramai yang suka kete oto. Orang dewasa orang lemah. Penat. Letih. Sakit kaki. Rilek. Sabar.

Tapi, kete apa yang sebenarnya yang lebih sedap dipandu?

Kete yang dah abis bayar la hahaha. Tak kelakar.

Ok serius.

Aku pun macam tu jugak. Masa muda belia 4b (apa 4b tu apa eh?), tak pandang kete oto. Manual ar best. Senang nak motong. Boleh skip gear 2 hahaha (tak paham sudah).

Tapi bila dah pakai kete oto, mengaku je lah. Sedap lagi bawak kete oto. Rilek je. Takde penat2 nak tukar gear. Takyah sakit2 kaki time jem. Hey! Saper kata kete oto pikap slow? Saper kata bercintha nak motong lori? Kete oto ada overdrive lah! Aku tak rasa ada beza pun motong guna kete manual ngan kete oto. Errr mungkin tidak adil kalau aku bandingkan dengan manual kancil660. Tapi, aku percaya, overdrive kete oto sama je dengan gear 3/4 kete manual. Nak kata nak mula jalan tu tak pikap, takde lah jugak kot, kan?

Saper2 yang cakap kete oto tu kete orang cacat, sila cuba dulu ok. Silap2 ko sendiri tampal sticker gambar wilcha kat cermin belakang kete ko tu. Eh, aku speku je ni. Takde orang cakap pon.

p/s gambar takde kena mengena. cubaan menarik law of attraction.



1 komen:

HappyIrfa said...

sy suka auto sbb takde mslh keta terundur ke belakang bila mendakid an ada keta lain kat depan :-)