BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, 17 May 2010

Lin '&'


Saje aku letak gambar dia yang paling poyo sekali. Kalau boleh nak letak yang paling menjengkelkan, tapi tak jumpa la pulak. Tak payah letak gambar pun memang dah sedia maklum yang dia memang berlagak giler. Isy, jahat betul aku nih.

Harapan tinggal harapan. Nampaknya, kenalah kita tunggu lagi 2 tahun. Tu pun kalau2 mamat ni dah pencen. Kalau tak, teruskan lah berharap yea.

Yang sudah tu sudah lah kan. Tapi, bila membaca berita ini, eiiiii tak tau nak cakap apa. Geram pun geram. Tapi memang betul pun. Isy, sabo je lah. Korang rasa, macamana?

KUALA LUMPUR – Lin Dan meninggalkan sindiran tajam yang patut direnungkan Persatuan Badminton Malaysia (BAM) dan pemain No. 1 dunia, Datuk Lee Chong Wei sejurus selepas mengetuai kemenangan 3-0 China ke atas Malaysia pada separuh akhir Piala Thomas, kelmarin.

Jaguh China itu menegaskan, dia tidak berminat langsung untuk merampas ranking No. 1 dunia daripada Chong Wei, kerana kedudukan tersebut tidak memberi sebarang makna andai ia tidak disusuli dengan gelaran besar.

Baginya, apa yang akan membuatkan pemain dihormati adalah kejuaraan yang berjaya dimenanginya, bukan ranking.

Justeru, dia lebih rela tidak menyertai banyak kejohanan asalkan pengorbanannya dapat memberikan dia kejuaraan lebih besar seperti Sukan Olimpik, Kejohanan Dunia, All England dan Piala Thomas.

“Tidak.. saya tidak berminat untuk merampas kedudukan No. 1 dunia. Sasaran saya adalah mencari kejuaraan besar dan bukan mencari ranking yang baik.

“Tidak kisahlah apa pun ranking saya, saya tetap akan diingati sebagai pemain yang hebat kalau saya memenangi pingat emas Olimpik, gelaran dunia, All England dan membantu negara saya menjuarai Piala Thomas.

“Saya sudah memiliki semua gelaran besar, bermakna karier saya sudah lengkap. Sekarang adalah masa untuk saya lebih relaks dan menikmati permainan. Ia saya mengharungi detik yang menyeronokkan dalam karier saya,” ujarnya.

Cara Lin & nyata jauh berbeza dengan BAM mahu pun Chong Wei, yang terlalu berbangga memburu kejuaraan Terbuka seperti Siri Super tetapi gagal dalam mencari kejuaraan yang lebih membanggakan seperti emas 0limpik, kejuaraan dunia atau Piala Thomas.

Tahun ini saja contohnya, Chong Wei beraksi dalam tiga kejuaraan berturut-turut, Terbuka Korea, Malaysia dan All England.

Petikan dari utusan. Siot je kan?

0 komen: