Thursday 13 May 2010

Lain Macam


... betul aura piala th0mas kali ni. Suku akhir pon dah macam final. Tapi, faktor tuan rumah turut menyumbang kot. Pa'kal aku tak dok kl. Kalau la ya, memang aku dah beli tiket setiap hari. Balik keje terus berlari2 ke stadium.

Hari ni mesia takde main. Tapi, tetap nak kena tengok sebab, kot lah dapat masuk final (uh! cina?), dapat lah tengok strategi ind0n. Kompiden je ind0n menang. Kot2 jep0n yang menang.

Tapi semalam, apis dah main agresif sikit. Bak kata y0ke meng, apis is 'one step ahead' mendahului yogensen. Ditambah pulak dengan sorakan bagai nak rak orang2 kiter kan. Memang macam final dah. Tak lupa juga senjata apis iaitu kuisan pergelangan tangannya ketika di jaring. Pergh! Memang tak terjawab ler.

Oh, kalau menggulung di jaring tu dinamakan 'happy net' ek? Aku suka tengok tv1 sebab pengulasnya hj hasbullah awang. Dia suka sebut 'seperti sepit rambut' bila berlaku 'happy net' itu. Pastu dia suka sebut, 'lawan ketinggalan 3 mata, sementara malaysia memerlukan 3 mata untuk menamatkan permainan'. Itu menunjukkan dia rajin mengira.

Ada lagi beberapa jargon badminton yang aku pelajari daripada menonton setiap 'open' seperti, drive, long, shot, baseline, rally, match point, game point, half court dan bola tanggung hehehe.

Cakap pasal bola tanggung ni, aku selalu sangat terbagi bola tanggung bila berkata2. Tak perasan pon. Kenapa la orang tu suka sangat menunggu aku bagi bola tanggung ek? Tetiba je kena smash! Ok, cuba bayangkan.

Contoh 1 :

Aku : Rumah saya air keluar tiap ari, pukul 10 pagi sampai 10 malam. Tapi tak terasa sangat la. Air tangki pun cukup.

X : Alah, ko takpe, takde anak. Tak banyak pakai air.

Aku (dalam hati) : Anak2 je ke pakai air? Abis, aku nak mandi %*&%$ pepagi tak pakai air? Dia boleh la, laki tak dok sekali. Opsss terlebih sudah. Macam anak dia 10 orang. Sorang je pun.

Contoh 2 :

Aku : Alamak! Saya dah bawak balik rekod pengajaran ni, tapi tak sempat pulak nak isi (cuti weekend).

X : Eh, ko takde anak pun tak sempat?

Aku (dalam hati) : Apa kena mengenanya pulak?

Contoh 3 :

Aku : Next week saya nak ajak semua makan2 la. Nak tak?

X : Kenapa? Mesti ada something ni. Ke uwek uwek?

Aku (dalam hati) : Apa relevannya?

Banyak lagi contoh2 yang aku dah lupa.

Ok, dah keluar tajuk dah.

0 komen: