Thursday 22 July 2010

24 (Entry Ini Bukan Tentang Jack Bauer)


Hari ini ulangtahun ke-24 emak kembali ke Rahmatullah.

Mengimbas kembali 24 tahun yang lalu, petang itu aku balik sekolah berjalan kaki bersama kakak(2) ku. Sampai di belakang rumah, kelihatan pintu dan tingkap rumah tertutup rapat. Ah, ni mesti mak masuk hospital lagi. Kami dah biasa. Kalau mak masuk hospital, kami akan pergi tido di rumah wak ru atau mak nah. Biasanya rumah mak nah la sebab dia ada anak sebaya kami. Tengah malam, sampai berita, kak yah dah meninggal. Semua jiran tetangga bergegas ke rumah kami membuat persiapan. Esok pagi barulah jenazah dikebumikan.

Ya Allah, ampunilah dosa-dosa ibuku, Jariah binti Asri. Tempatkan rohnya dikalangan orang2 yang beriman dan masukkanlah dia ke dalam syurga. Amin.


2 komen:

kakLuna said...

kalo datang Perak mai la umah aku, boleh wat mak aku cam mak ko jugak..

AyunasiA said...

kalo aku dtg, mak ko akan suruh aku masak ayam masak merah tak?