Tuesday 28 July 2009

Maybank2u and Me

Amaran! Sila jangan klik link maybank2u di blog ini, atau wang anda akan ditransfer secara otomatik ke akaun tuan rumah hehehe. Takut tak?

Halamakkk! Macam berdosa je rasa bile aku drag and drop gajet kat sebelah tuh. Sebelum nih aku letak waktu solat kat atas, bawahnya baru eklan. Ni aku tukar tempat derang plak. Kalau aku tak cakap ni mesti takde orang perasan kot. Isy isy isy berdosa ke?

Kat opis aku ni ada sorang brader ni. Dia memang lambat sikit tentang teknologi semasa. Minggu ni, balik2 je dari kursus, terus dia nak menggunakan maybank2u. Dapat ilham dari mana tah tu agaknya. Selama ni takde pulak. Mungkin sebab dia baru pindah rumah sendiri, bil api air sumer dah kena bayar sendiri. Sebelum ni duk kuarters, bayar kat admin jek.

Maka, semalam dia dah pegi bank, ambik pin no untuk online banking. Tapi dia tak register no henfon untuk no tac. Maka, petang semalam dia pegi lagi. Balik2 terus try. Tapi, tak dapat pon no tac. Sekarang kan tac no valid untuk each login je kan. Kalo dulu leh tahan sehari. Maka, derang pon suh try arini pulak.

Pagi ni, masih tak dapat jugak. Sorang ni cakap, server kat kl down, tu yang takleh hantar no tac sejak semalam. Dia pon try semalam 5 kali, still tak dapat. Aku pon cuba try test request tac. Ermmm tak sempat kelip mata dah dapat. Server saper yang down nih?

Eh eh... dah macam mengumpat la pulak. Isy isy isy. Tujuan asalnya bukan nak citer pasal ni, tapi tetiba melalut sampai ke situ pulak. Sebenarnya aku nak citer pasal versi2 pengguna maybank2u di opis ku ini. Aku citer pasal aku dulu ek.

Aku guna maybank2u ni untuk bayar ptptpu, bil streamyx, tabung haji dan transfer kat abah. Selain itu, aku ada buat autodebit untuk takaful ikhlas. Dua akaun, saving dan gegirl account. 6 ni je transaction aku setiap bulan. Dalam 6 transaction ni, 2 je yang takde direct caj. Ptptpu kena rm1.00 (kot, lupa laks), tabung haji rm2, autodebit rm1.50 setiap satu. Jadi, secara purata aku bayar rm6 sebulan untuk caj2 itu sahaja. Tu tak tolak lagi caj setiap 8 kali (ke 5? tah, lupa jugak) transaction tuh. Eh, aku bukan nak citer pasal caj ni lorrr. Serabai betul laaa. Menyanyah2.

Gini, untuk setiap transaction tu aku dah register siap2, so terus je klik fevret payee atau fevret 3rd party. Maknanya, aku dah takyah mintak tac lagi dah, kecuali kalo aku ada beli barang online ke, time nak bank in tu baru aku mintak. Tu pon aku register gak sebab senang, lenkali beli ngan orang yang sama, terus je transfer.

Berbeza ngan kawan2 opis aku ni, derang mintak tac setiap kali nak wat transaction. Kira terus wat one-off payment, walo pon untuk bil api air yang kena bayo tetiap bulan tu. Yang wat tak best tuh, derang ajar brader yang baru nak belajar ni, kekdah gitu. Tak ke poyos tuh???

Kenapa aku tak ajar kekdah mudah? Errr derang ni ramai, aku sensorang hihihi. Ok ok, nanti aku bisik2 la ngan brader tu. Sekarang ni dia masih tak dapat tac no tuh. Kesian lak. Ramai nak ajar, tapi ramai yang guna cara susah. ATAU, cara aku yang salah???

6 komen:

Anonymous said...

Betul2....ada jln senang nak susah2 wat pe....sian brader tu! ajaran sesat tu!!! keh3..

Anonymous said...

I believe this is among the most significant information for me.
And i'm satisfied reading your article. However wanna commentary on few normal issues, The site style is perfect, the articles is in point of fact excellent : D. Good process, cheers

Also visit my web page: voyance Gratuite

Anonymous said...

Τouche. Grеat argumеntѕ. Kееp up the amazing work.



Alѕo νiѕit my wеb-ѕite .
.. maquillage

Anonymous said...

Fantastic goods from you, man. I have understand your
stuff previous to and you are just extremely excellent.
I actually like what you have acquired here, really like what
you're stating and the way in which you say it. You make it entertaining and you still care for to keep it sensible. I can not wait to read much more from you. This is actually a great site.

Also visit my weblog Roland Garros

Anonymous said...

Definitely believe thаt whiсh уou stateԁ.
Your favoгite ϳustіfiсation appeared
to bе on the web the simplеst thing to be aware of.
I saу to you, I ceгtaіnly get annoyed while
people thіnk abοut worries that they just don't know about. You managed to hit the nail upon the top and also defined out the whole thing without having side-effects , people can take a signal. Will likely be back to get more. Thanks

Here is my website :: pas cher

Anonymous said...

Everything is vеry opеn ωith a vеrу cleаг clarifіcation of
the issues. It was definіtely informative. Your
website is useful. Many thanks for ѕharіng!



Ηеre іs my wеb blog disque dur SSD