Monday 6 July 2009

Lagu Cinta : Kekasihku Uk's


Sesambil basuh pinggan berduet tadi, tetiba kami ternyanyi lagu nih

...tidak tergoyang keimanan ini sayang walau selautan kasih yang engkau berikan kepadaku itu tidak ikhlas ingin ku ketepikan rasa cinta pada seseorang kerna bimbang hilangnya setia bila mana hidup kita sudah tidak lagi ceria...

Tau tak lagu apa? Aku pun lupa hujung pangkalnya, tapi comfem la lagu uk's/ukays. Tak kisah lah tu. Yang penting aku nak citer kat sini bahawa zaman jiwang karat tangkap leleh aku dulu ialah zaman ukays/uk's nih. Memang best la kan lagu2 derang nih kan? Kira kalau tulis surat tu, mesti ada tulis lirik lagu uk's hihihi. Alaaa macam la korang takde cenggitu. Tah2 lagi over. Tah2 korang layan new boyz kihkihkih. Sejarah mungkin berulang... (nyanyi ngan gaya sakit perut okeh). Ok ok, takyah citer pasal orang. Baik aku citer pasal aku je. Takyah tambah dosa mengumpat sebakul dua.

Dalam banyak2 lagu uk's, lagu mana yang paling dekat dengan kuh? Of course la lagu 'Kekasih ku'. Jiwang karat wehhh. Tahun biler ek lagu tu kuar? 1995 kot. Memang sedang elok la tu kan, masa aku form 4. Dari album Tajam Menikam. Jom layanzzz...

Malam ku rasakan sepi (masa ni duk hostel, malam2 stay up dalam sunyi sepi)
Jiwaku dilanda rindu (biler dah sunyi sepi tu, terbit lah rasa rindu)
Terbayang wajahmu (kalo dah rindu tu, muka saper lagi yang kuar kalo tak muka dia)
Rasa cinta bergelora (langsung angau mata lembu meletup perut tinggal tulang)

Rindunya makin terasa (makin dilayan jiwang tu, makin menggebu ler rasa rindu)
Malam bagaikan lama (jarum jam pon rasa macam tak bergerak)
Menantikan siang (bila nak siang nih? tak sabar nak jumpa)
Resahnya jiwaku ini (gelisah dan takleh tido ler jadinya)

Harapan ku agar kau tetap setia (biler duk jejauh ni, kiter doa2 jelah dia setia)
Kan ku belai kasih sepenuh hatiku ini (kiter kat sini setia sepenuh jiwa raga tauuu...)
Abadilah cinta di lubuk kasih mesra (semoga cinta tu berkekalan hendaknya)
Kan ku jaga agar sentosa (kiter akan pastikan cinta kiter bahagia alwaysss)

Hebatnya api asmara (wah! ni sudah geli2 nampaknya)
Tak terdaya aku mengawal (sabar2 wehhh... macam dah parah je nih)
Moga engkau tahu (ketahuilah oleh mu)
Betapa tulusnya kasihku (cinta gua tulus mulus kudus okeh)

Kasih ku tak terbanding... (dan tiada tolok bandingnya. kira kalau jarum odometer tu dah terkeluar dari scale dah)

Selamat Bercinta!

1 komen:

Anonymous said...

ahahahahha....
lawak la pulok time2 sekolah dulu kan??

hehehe....