Tuesday 31 March 2009

Apa Apa Lah...

Sabar je lah. Cemana la counter tu nak up kalau dah aku tak update kan. Hihihi. Aku saje nak lelambat supaya aku ada masa nak kompol duet untuk beli adiah untuk korang uhuks. Al maklum lah, sila rujuk entry sebelum ini kekeke. Tapi FM memang ada yek. Ngan keychain sekali.

Kenapa aku lambat update minggu ini? Tak lain tak bukan, adalah kerana kemre or laptop yang takmo aku transfer gambar. Tak tau ar salah saper. Mungkin laptop kot, sebab kat laptop abang boleh jek transfer2 nih. Laptop ni je yang suka kasik virus kat memorystick kemre tuh. Ikut kan, banyak gambar yang aku tangkap last weekend, seperti gambar pokok payung indonesia, dan gambar pengukus pau pesta beserta pau2 nya sekali. Sanggup aku beli pau tu semata2 nak tunjuk gambarnya kat sini tau. Hehehe padahal rupa pau pesta memang cenggitu lah kan. Mana ada beza nyer.

Anyway, lupakan pasal gambar tu dulu. Esok aku paksa suami ku tolong upload kan kat entry nih.

Cerita pasal weekend, adoiyaiii dah basi dah. Aku ingat nak lepak2 rumah je weekend lepas. Ingat orang tu kepenatan, takleh nak jenjalan. Sekali, dia pulak yang ajak. Tapi kali ni tak makan beriani kambing he. Gilo ko opo asik nak makan kambing jek. Darah tinggi baru tau. Eh, elok la kalo dia naikkan darah aku, sebab aku ni darah rendah.

Tengahari, lepas zohor, aku bersiap2 ngan baju tradisional. Kena pakai baju kurung ler, nak gi perantin. Sampai2 je 'rumah' perantin, terus je makan. Nasi minyak, ayam masak merah, ulam dan daging. Selesai makan, blah la. Apa nak tunggu lagi. Bukan kawan pon yang kawin tu nak bergambar2 bagai kan. Anak kawan.

Pastu pergi bank2 plak. Sebelum gi bpmol, lalu bukit perdana, singgah kedai hardware. Macam lah parit raja takde kedai hardware. Memang ler ada, tapi, ada ko jual ubat semut? Aku hanya percaya kepada ubat semut dalam bungkusan kaler gold (dulu kaler silver) bertulisan cina. Kedai ni je yang jual dengan rege berpatutan. Kalo beli kat pasar malam pon, sebungkus singgit. Kat kedai ni, singgit dua bungkus. Akan tetapi, sangkaan tersebut benar2 meleset. Berikutan kemelesetan ekonomi, harga ubat itu telah meningkat. Dan tokei kedai itu telah menggunakan strategi pemasaran jenis 'price' untuk menaikkan rege. Eh, betul kan? Product, price, packaging, promotion, eh, ni tah pape tah, aku pun dah lupa. Alaaa kira dia buat ala2 pakej la, nak tak nak kena beli 3 bungkus = RM2. Tak kisah lah. Lagi pon memang aku nak memerangi semut2 kurus di rumah ku itu. Biar satu busut dia aku musnahkan. Wah! Kejam je bunyi nya. Sambil2 tu beli la angle valve sekali untuk bilik air kedua tuh. High maintenance tul bilik air tuh. Dah lah flush dia tak cukup power dan air. Dah jadi jamb*n simbah plak.

Pastu baru kami pergi bpmol. Ada promosi abpbh, tapi, takde artis pon. Pusing punya pusing, last2 pegi supermarket je beli makanan. Time nak balik tu, lalu kat promotion booth celcom broadband. Haiyaaa nyaris2 nak terbeli. Tengah murah modem tu rm299 jek. Takde kontrak plak tuh. Activation pon 24 hours. Tapi, bila difikirkan balik, kenapa aku tak jadik beli time dapat duit rebet kancil aritu? Haaa mesti ada sebab kan. So, tak jadik. Selamat.

Sebelum balik, patah balik ke pasar malam. Kat situ ar jumpa gerai pau pesta. Bukan kat pasar tu, kat depan sekolah tuh. Tah sekolah apa ke namanya. Sesuai sangat la pau pesta tu dijual di tapak pesta. Sirih pulang ke gagang.

Malam pulak, layan 60 earth hour. Tapi tengok tv jugak hihihi. Time rini nyanyi lagu seloka cinta remaja tu siap berangan, agaknya blogger yang baca blog aku mesti ingat kat aku time tuh huhuhu perasan. Elok lah tu, terus terkeluar.

1 komen:

Anonymous said...

This is very interesting, You're a very skilled blogger. I've joined your feed
and look forward to seeking more of your magnificent post.
Also, I've shared your site in my social networks!

Here is my homepage - orquesta atraccion