Friday 13 March 2009

Beribu Ribu Lemon!!!


Biler kali terakhir kiter tengok beribu-ribu lemon? Alaaa takkan tak ingat iklan sabun tuh. Eh, tapi iklan sabun apa ek? Aku pon dah lupa la. Ke bukan iklan sabun?

Dalam iklan tu kan kita tengok lemon2 tu umpama satu fantasi kan. Tapi, aku telah melihat beribu-ribu lemon yang bukan fantasi. Eiii cop cop cop bukan lemon, tapi orange. Tak kisah la, tak sama. Yang penting dari spesis yang sama iaitu citrus sp. Tah ye ke tak nih.

Kat mana aku tengok beribu-ribu orange dituangkan ke dalam bekas yang besar? Kat dalam tv hihihi. Spoil betul la. Ingat betul2 depan mata. Eh, tv ni betul2 depan mata jugak.

Arituh aku tengok channel discovery. Alaaa citer pasal extreme machine. Aku suka je jenis2 cite cenggitu. How its make, how do they do it, mega structure dll. Okeh, pasal mesin tu tadi, mesin tu ialah mesin pemetik buah limau. Ala2 bajak la rupa dia tapi dia ada palang besi-besi kat atas dia. Kekdahnya, dia goncangkan besi tu sambil berjalan sepanjang ladang limau tuh. Pastu limau2 tuh pon masuk dalam tong. Biler dah sampai hujung, bajak tuh tuang la limau2 dalam tong dia ke dalam tong yang besar. Kat situ la aku membayangkan iklan beribu-ribu lemon tersebut.

0 komen: