Wednesday 11 March 2009

Ni Lagi Kejam!

Mang pangai dia gitu. Biler aku wat onar pada keter, seperti sagat skirt ke, dia lah yang paling kepochi. Padahal aku terus je bagitau, mintak mahap lepas kejadian tersebut. Malah, kesan tu pon dah takde dah sebab skirt tu pon dah dicat baru arituh.

Kes satu, masa tu in pinjam AH. Masa tu baru 2-3 bulan la kete tu. Dia bawak pinjam gi kl. Wat bawak femli dia meminang bini dia. Nyampah! Gi meminang pon bawak ramai2. Bukan ramai2 tu point nyer. Gi meminang pon nak pinjam AH, bawak ramai2. Eh, bukan pinjam AH tu point nyer. Semasa di kl, ngah yang drive. Dia bawak masuk kawasan flat kat bandar tasik selatan ke entah, apa ke nama. Kete banyak giler kat bawah. Masa kat situh la dia tergesel ngan kete lain gara2 masuk jalan one way. Eh, bukan tergesel tuh pointnyer. Tu aku dah pernah cerita. Selepas dipulangkan tengah malam, aku terus bawak AH gi mersing belah pagi. Memula aku tak perasan. Esok nya kot baru aku perasan ada sikit terkopek cat. Time tu pon aku tak perasan ada calar yang lebih besar lagi. Biler aku tanya kat dia, baru lah dia bagitau, derang dah tergesel kete time kat kl. Sampai sekarang masih ada calar kat tepi tayar tuh. Kalau aku buat tu, dah kena berdas das dah tuh. Faham tak sekarang? Point nyer ialah, dia takkan bagitau biler dia wat onar kat keter. Sebaliknya, dia akan biar aku tau sendiri, dan biler aku tanya kat dia, dia akan buat2 terkejut dan secara automatik, aku plak yang jadi mangsa tuduhan tidak berasas. Aiyak? Aku pulak yang buat?

Tu kes pertama. Ada lagi kes kedua, ketiga dan entah ke berapa lagi tah. Kalau AH ni memang la nampak sangat. Tapi kalau kancil tu, aku rasa kancil pon dah hilang suara nak kasi tau aku. Lantak ko lah.

Terkini! Terkini! Semalam petang, aku perasan ada satu lagi kemusnahan pada badan AH. Ada lekuk kat pintu hud dan calar2 serta pecah kat skirt belakang. See? Faham tak sekarang? Aku malas nak tanya sebab kesudahannya aku dah tau. Tapi itu bukan point nyer. Tu aku dah bagitau tadi.

Tu macam crack je kan?

Pernah dengar tak, orang cakap, kalo orang tu gi mancing, pastu balik2, tak dapat sekor ikan pon. Siasat punyer siasat, rupanya dia tak bagitau bini dia yang dia gi mancing, atau pon dia bagitau tapi bini dia tak kasik pergi tapi dia pegi jugak.

Kalo cenggini la... serupa takyah ada sensor dan cermin kat belakang tuh

Tu contoh arrr. Aku tau ar orang tak pernah dengar pon citer tuh huhuhu. Aku sajer je kasi contoh. Pointnyer kat sini, adakah orang lelaki tu tahu bahawa seorang isteri ini mempunyai tulah? Alaaa tulah, macam raja2 melayu tuh. Salu orang sebut dolat. Tapi sebenarnya tulah. Bukan 'tu lahhh aku dah cakap'. Bukan, bukan. Senang cite, dolat la. Senang paham.

Compang campeng rupa AH. AH dah buruk. Uwek!

Dipendekkan cerita, aku rasa kemusnahan yang berlaku pada AH itu berlaku pada hari ahad yang lalu ketika dia pergi ke melaka. Memula Yayu tefon,

'Kat ner?'
'Kat rumah'.
'Lerrr... lum pegi?'
'Tak pegi pon.'

Kendian, shu tepon,

'Eh, ko tak gi umah amer ek? Aku nampak dia sensorang tadik. Kitorang dah nak balik, dia baru sampai. Naper ko tak ikut?'
'Sajer hehehe.'

Tak hepi ending.

p/s patut lah sibuk carik polish emwey
p/s cenggitu agaknya perasaan bebudak biler kena tinggalkan kat umah pengasuh ek. huaaaaaaaaaaaaaaaa mama mama papa papa huaaaaaaaaaaaaaaaaa...

0 komen: