Friday 13 March 2009

Buyakot Membuyakot

Pernah dengar tak perkataan nih? Aku pernah! Dulu, masa sekolah ugama kan guna kitab2 kan. Tah, dalam subjek apatah, ada cerita pasal perbuatan buyakot membuyakot nih. Aku tak salah dengar ok. Memang ustazah sebut cenggitu. Sampai ke sudah aku tak tau apa yang dia sampaikan.

Tetapi, akhirnya aku telah pon faham apa yang cuba disampaikan oleh ustazah itu. Sebenarnya perkataan yang dia sebut dulu tu ialah boikot memboikot. Alaaa ejaan bahasa jawi dia memang buyakot membuyakot. Mana lah aku tau. Kerrr bahasa arab memang sebut cenggini? Orang dubai bleh tolong jawab? Hahaha tak boleh tahan. Macam la takde orang lain kat mesia ni yang pandai bahasa arab. Nakkk jugak dubai tuh.

Sebenarnya aku nak komen pasal boikot nih. Senyap2 jek, macam buat bodo jek, kan? Sebenarnya aku pon ikut kempen nih tau. Aku tak makan mekdi sejak bulan januari tau. Keyefsi, pizahat, pendek kata, segala jenis fast food yang tak masuk senarai pon aku tak makan tau. Sebab tu aku makan nasik beriani je sekarang hihihi.

Bab barang2 rumah memang berat sikit. Tapi ada lah jugak yang kami boikot. Shokubusuk tu produk jepun kan? Fuh! Lega. Aku memang takleh mandi ngan sabun lain. Gedik!

Setakat nih, bab makan je yang aku betul2 ikut. Aku tengok mekdi yang baru bukak tu pon salu lapang je parking lot nyer. Walau pon aku salu cakap teringin nak akan mekciken, tapi aku lawan jugak ati supaya tidak goyah. Ye lah, mereka dah berjaya mempengaruhi aku selama 11 tahun. Bukan benda mudah, kan? Dah lah dia kasik turun rege waktu lunch kan? Hopefully aku akan berjaya. Tak mati pon kalo tak makan mekciken tuh.

p/s berita itu ada kaitan dengan ini dan ini

0 komen: