Friday 27 March 2009

Continuation

Aku percaya biler diberitakan bahawa, jualan produk tempatan telah meningkat sejak awal tahun ini, kesan daripada kempen buyakot membuyakot itu. Sekurang2nya, aku dan sebahagian dari femli ku (ni aku tak wat kajian, tapi kalo ikut prinsip masing2, rasanya betul lah ni) adalah antara pengikut kempen tersebut. Walau pon tak sepenuhnya, tapi ada dan memberi kesan kepada kami. Eh, aku ni asik wat kajian je, dah takde keje ke hape. Nama je kajian, tapi hakikatnya aku tulis apa yang terlintas langsung jek.


Berikutan kempen tersebut, aku telah menjadi agak susah hati biler nak keluar shopping. Kena fikir lebih sikit, nak makan apa dan di mana. Kalau sebelum nih, asal kata nak keluar jek, fikiran terus ligat membayangkan P, M dan K. Atau pun, kalau tengah travelling, bleh drive thru' jek. Pendek kata, kalau dah tak tau sangat nak makan apa, memang ke situ lah tempat dituju. Kira macam pilihan paling mudah. Sebab biler dah tahap lapar gaban tu, janji makan je lah.


Tapi kini, tidak lagi. Percutian aku ke kl minggu lepas telah menjadi sedikit rumit. Takde lah sampai tahap lapar nak mati, tapi kira leceh la sikit. Jangan marah he. Sebenarnya aku nak sambung cerita jalan2 kl aritu. Takkan tetiba nak sambung je kan. Kena la ada mukadimah sket hihihi.


Pada hari terakhir tu, aku sepatutnya turun breakfast, tapi, ahhh cuti2 apa kes nak bangun awal. Cukup lah 5 hari seminggu je. Ok, aku memang tak senonos. Besar kan tido. Lum datang seru nak berubah part nih. Eh bukan nak cakap pasal tido la.


Lepas check out lebih kurang pukul 1 pm, aku terus pergi loyat. Kendian masuk sg wang dan seterusnya bb plaza. Hampeh, takde tempat yang sesuai untuk makan. Takkan nak makan donut? Lapar beb. Pastu aku jalan lagi. Masuk lotten. Dan akhir sekali, aku masuk pavilion. Dari lotten ke pavilion, dalam hati aku berkata, oh, sungguh not me! Aku sedar diri, ok. Tempat ku bukan di sini. Tapi aku turun jugak tempat makan. Tingkat LG. Memula nampak jko donut. Kalau nak makan donut, aku dah makan kat loyat tadi. Jalan lagi sampai ke hujung. Tengah2 ada food court. Ni mesti rege dia ala2 suria klcc nih. Rate sepinggan nasi ayam biasa2 doblas hengget. Kat hujung tu ada P dan K. Aku mundar mandir di situ.


Kalau tak masuk, nak makan kat mana lagi?


Kalau masuk, dah macam meludah ke langit plak. Yo yo o boikot, tetiba kerana lapar tengahari, dah goyah. Bulan pose bleh plak tahan sampai maghrib.


Lalu aku pun buat keputusan kilat. Masuk.


Dah tiba depan pintu, tengok2 dalam, ada orang melayu. Ok la, takde lah malu sangat.


Tetiba teringat, eh, aku takde lah lapar sampai takleh berjalan. Orang kebuluran pun leh tahan 7 hari tak makan. Dalam kepala dah fikir SR. Tak pe lah, mahal sikit, janji tak makan butir2 peluru. Lalu aku pun berpatah balik dan keluar dari pavilion yang hebat (bagi orang2 macam aku ler) itu. At least balik nanti tengok spakiu dah boleh bayangkan kat maner derang shooting hihihi.


So, aku pon menapak lagi dan masuk ke SR di jalan bukit bintang. Tak ramai orang. Dah pukul 3pm, orang dah masuk opis. Order epal kasturi dan spageti bebola daging. Tak pernah try lagi. Aku sebenarnya suka makan spageti, tapi amat jarang makan sebab abang tak suka makan. Kalau korang nak tau, spageti bolognaise adalah masakan pertama ku sebagai isteri! Yeay! Wah! Italianos gitu. Apa kan daya, masakan pertama ku itu telah di rejek oleh suami ku. Ehhh sedap tau aku masak. Tapi memang dia tak suka, masam katanya. Maka, sampai ke sudah aku tak pernah masak lagi. Kalau nak makan, kena lah pegi makan ngan kengkawan. Aku rasa lasagna pun mesti dia tak makan jugak. So, tak payah lah rajin2 nak belajar hehehe. Nak makan, tunggu open house raya nanti je lah.



Isy, semalam abang bagitau, dia dah bosan makan unta hihihi. Bukan unta la, tapi makanan kat sana. Teringat kat masakan aku kekdahnya. Ces! Itu adalah hint supaya aku lebih rajin masak. Mungkin kah aku perlu masak asam pedas petang ini?


Okeh, pasal makan tadi. Oh, aku tak tau la pulak bahawa spageti bebola daging di SR adalah sangat best. Aku makan dengan licinnya.


Selesai makan, dah tak tau nak pegi mana. Baru pukul 4pm. So, aku sms abang dan bagitau dia supaya jemput aku kat masjid india. Aku nak sambung soping lagi! Seperti semalam, aku mengambil laluan yang sama. Jalan punya jalan punya jalan, sumer kedai aku masuk. Ssf dan kamdar pon aku terjah. Tapi ssf jb lagi best kot. Sama cam kat sungai buluh (damansara ke apa tak tau) tu kot. Masuk kamdar, aku pergi tingkat furnishing. Wah!!! Kamdar adalah terbaik! Banyak pilihan kaler oren. Rege pon ok sebab tengah sale. Best2. Tapi tak beli la. Sale dia akan datang baru aku beli hihihi.


Tak tau lah kali ke berapa aku tawaf aked tu. Sampai satu kedai tu, aku berkenan satu kain. Aku tanya, dia cakap RM38. Eh, kain baik ni. Murah la pulak. Mintak kurang bleh dapat 30 tuh. Tu aku tanya pembantu dia. Sekali tokei dia cakap, itu RM65 dik. Yang 38 bawah dia. Adoi laaa. Nyampah tau. Aku kalau atas 50 ni mula la nak lari jek. tak suka tau. Orang dah berkenan tau. Pastu dia cakap, takpe lah, kalau dah suka, adik bayar 38 je lah. Dia dah tercakap, nak buat macamana. Hehehe. Suka! Suka! Tapi kalau dia berlakon, aku terpedaya lah kan. Tak kisah lah. yang penting kain tu cantik, bagus dan murah.


Akhir sekali, masa untuk menunggu dijemput. Memula aku dah duduk kat meibenk, sekali datang mamat ni tanya jam kul bape. Huh! Sebelum diperpanjang2kan, baik aku blah. Kacau jek orang dah sakit kaki. (Pernah tak aku bagitau bahawa aku seorang yang paraniod? Ya, aku menganggap sumer orang jahat dan peragut. So, kena sentiasa berhati2). Last2, aku duduk je kat satu permukaan rata. Dah tak pikir apa dah. Janji aku dapat duduk. Tenaga dah tinggal 0.5 Joule (ke kalori ek unit nyer?) jek. Kira kalo otromen tu, dah blink2 dah.


Sambil duduk, sambil tengok gelagat orang balik keje. Ada yang berlari2 kejar bas. Ada yang dengan pasangan. Macam2 yang aku pikir time tuh. Lepas hilang penat + dah puas menunggu, tak sampai2 pon orang yang ditunggu, aku pon menapak ke kedai tudung arianni. Ooo ini lah yang orang duk sebut tuh. Mak aih. Selendang chifon plain je dah RM200! Tak sempat aku nak ber 'mak ai mak oi' lebih lanjut, abang pon call. Betul tengah kat depan kedai tuh.


Akhir nya (berapa banyak akhir dan last da) kami terus ke nilai, hangkut segala mak nenek yang dibeli kat nilai 3. Lepas mandi2 dan maghrib, kami pon bertolak balik. Eh, makan kat mana ek? Ooo kami singgah pasar malam bukit mahkota sebelum sampai nilai tadi. Beli nasi ayam goreng berempah yang nostalgia sebab benda tu lah yang aku makan time keje kat putrajaya tak sampai sebulan arituh. Dah siap2 makan kat nilai. Sampai rumah pukul errr dah lupa. Sekian.


Next week (hehehe kasik trailer siap2), Kategori Shopping Complex Di Malaysia.


p/s sorry, pasal gambar pau tu next entry ek. hihihi.



0 komen: