Friday 13 March 2009

Kisah Lemon Tree

Baru aku perasan entry sebelum ni pon pasal lemon jugak. Musim lemon. Ehhh pokok bunga yang aku ceritakan kat tepi jalan arituh kan... dia berbunga lagi dengan lebat nyer. Dan gugur dengan lebat juga. Lalu jalan tu terasa seperti berada di musim bunga di nicaragua. Hihihi entah negara mana tah tuh.

Okeh, rasa macam dah terlambat nak cerita pasal lagu lemon tree tuh sebab dah hilang dah perasaan nostalgia tuh. Okeh, tarik napas dalam2, cuba tarik balik mood itu.

Ala... aku malas ar nak cerita sebab takut, mesti orang harapkan cerita tu best. Padahal, tak best pon huhuhu. Cuma secebis kenangan di zaman uni dulu jek.

Sebenarnya lagu tu mengingatkan aku kepada kelas bahasa inggeris masa aku part 1 dip dulu. Lecturer tu lecturer part time. Rasanya dia cikgu sekolah kot. Indian man cikgu ni. Lupa dah nama dia. Memang biasa kami belajar bi ngan cikgu sekolah kat uni dulu sebab tak cukup lecturer.

Kelas kami waktu tu kat belakang pentas dewan seri budiman. Mesti korang yang belajar kat sana pon tak pernah jejak tempat tuh. Bukan kat tempat salin baju. Ni kat belakanggggggggg sana. Memang ngeri la nak gi kelas tuh. Kenapa kelas aku kat situ? Zaman aku memang zaman merempat. Student nak ramai, fasiliti tak cukup. Tu yang belajar pon kat belakang pentas. Tu aku tak cerita lagi belajar kat tepi masjid, kat bilik tido, kat stadium bola. Okeh, yang last tu aku dah cite.

So, dalam kelas tu, cikgu ni kasik kami lirik lagu nih dan suh nyanyi ramai2. Itu jek. Tak best kan cite nih? Tak pe lah, yang penting kenangan tu best.

0 komen: