Friday 6 March 2009

Result Dah Nak Kuar

Result SPM dan STAM akan diumumkan pada 12hb Mac, sementara STPM pula pada 10hb Mac. Tahun ni takde saudara terdekat yang ambik spm atau stp. So, tokleh la nak kepochi2 atau berdebar2. Macam la aku yang ambik spm. Tapi dalam keje pon banyak exam kan... So, perasaan berdebar nak tau result memang sentiasa ada.

Ingat lagi (mode nostalgia) hari ambil spm aku dulu. 31hb Mac 1997. Jatuh pada hari lahir mil. Kengkonon abang nak hadiahkan mak dia ngan result yang best ar. Siap beli sebijik kek lagi balik tuh.

Aku plak, lepas ambik result, bukan geti nak balik terus. Dah lah zaman tu lum 'ada' henfon2 nih. Nak tak nak kena lah tunggu aku sampai rumah baru leh tau result. Hehe padahal ada je public phone kat sekolah tu. Boleh je kalo nak telefon rumah. Tapi, tah, tak terpikir pon nak tepon. Nape ek?

Lepas ambik result aku kat kluang, terus gi jb ambik result abang plak. Dah ambik result abang, sempat lagi tengok wayang. Astaghfirullahal'azim... tah pape lah pangai aku dedulu ek. Tepon kat rumah tu dah ring rong ring reng dah, aku boleh lagi tengok wayang. Buruk pangai betul. Sudahnya sampai rumah dah malam kot. Biasa arrr abang2 dan kakak2 la yang sibuk nak tau tuh. Almaklum lah kan, adik derang yang last ambik spm kan. Pastu kengkawan sekampung pon tefon jugak. Glemer sekejap. Dalam ramai2 yang tefon tu, ada plak cikgu jamidah tefon. Cikgu tadika aku. Hihihi terasa seperti harapan bangsa la pulak. Padahal takde la hebat bebeno result ku ituh hahaha...

So, tahun ni takde, bermakna tahun depan la baru ada saudara terdekat yang ambik pekse. Adik, adik ipar dan anak saudara.

Good Luck Kepada Yang Nak Ambil Result SPM!

0 komen: