Sunday 22 November 2009

So You Think You Can Dance

Ini kali pertama aku tengok rancangan ni. Tahun2 lepas, tak sempat nak tengok. Tak tau kenapa. Pernah terbukak, tapi terus tukar channel. Dusy! kat diri sendiri.

Rancangan tari menari pertama yang pernah aku tengok ialah rexona no sweat challange. Pertandingan menari secara berkumpulan untuk teenagers kot. Aku suka tengok orang menari. Kalo filem hindustan tu, paling syok part nyanyi2 nari. Sehati berdansa? Tengok jugak. Tapi tak puas tengok sebab derang menari pon ala2 je.

Tapi, kalo tengok so you think you can dance ni, kiter tau la derang memang pandai menari. Tinggal nak pilih siapa yang paling best jek. Aku mula tengok dari audition lagi. Walo pon audition, tapi puas ati. Last two week, derang wat final audition kat las vegas. Sejak itu, aku dah minat katee hihihi.

Katee ni aku rasa orang cina or korea or jepun kot. Dia ialah peserta terakhir terpilih untuk top 20. Masa derang nak bagi result pemilihan tu, dia masuk ngan sorang roomate dia. Memula derang tanya kat katee ni, kalo dia tak terpilih, adakah dia akan datang lagi tahun depan? Dengan spontan dia jawab tidak. Judgers tu pon hangin la. Dia baru 19 tahun, tapi cepat putus asa. So, derang suh dia kuar sat untuk derang decide semula, samada nak ambik dia, atau kawan dia tu. Bila derang undi semula, seri pulak 3-3. Derang panggil balik dan bagitau, sebenarnya, sebelumnya tadi derang dah nak pilih katee, tapi selepas undi semula, seri pulak. Maka keputusan kekal.

Dan minggu lepas, derang nyer persembahan ialah secara duet. Aritu aku tengok dah lambat sebab aku ingat start kul 9pm cam biasa, ropanya kul 8pm lagi dah mula. Kebetulan pulak, time aku tengok tu, katee ni tengah perform. Besttttttt sangattttt. Aku suka!!! Ok, next week nak tengok lagi. Jom arrr join aku tengok sesama.

Tuesday, AXN, 8.00-10.00pm.

0 komen: