Monday 23 November 2009

Apa Pula Yang Cuba Aku Dibuktikan? Pekebun Farmville Tegar Kah?

Tah pape punyer tajuk tah. Biasa arrr. Kalo tak buat tajuk panjang2 tu macam bukan blogger tegar ar kan ihiks.

Macam dah lama pulak tak cerita pasal aktiviti hujung minggu. Padahal minggu lepas punya citer pon tak abis lagi. Malas ar nak citer. Nak tau gak ker cerita orang beranak, orang kawin sumer tuh? Takyah lah ek. Yang lepas biarkan lepas cewahhh. Tiba2 anti nostalgia pulak.

So, apa pulak aktiviti hujung minggu nih? Ari jumaat, balik keje, aku terus gi bp. Dah janji nak jumpa encik hairul. Dia ada appointment dr gigi. Dah hujung tahun baru sibuk nak gunakan service tu. Tiap2 tahun derang boleh guna rm100 service di klinik gigi panel.

Tengah2 aku kat bukit perdana, dia dah call, kata tengah service kancil kat pony. Patah la balik. Kesian kancil tu tau. Mentang2 dia tak jalan jauh, service dia pon kiter buat endah tak endah. Tak baik tau. Kang dia merajuk kang.

Selesai disitu, teruslah kami ke kedai cat. Pilih punya pilih, berkenan lah dengan kaler tuttt. Nanti dah siap cat baru aku bagitau kaler apa ek. Sebenonya dah pilih dari rumah lagi. Datang kedai buat2 pilih jek hihi.

Kendian kami ke k4 sekejap sebelum ke bpmall. First time nyer aku makan kat oldtown nih. Biasa arrr terpengaruh dengar orang kata makan kat sini macam best. Aku pon order la laksa. Dia pulak order mee rebus.

Laksa apa ni hah? Sedap lagi laksa singgit pasar malam bandar u tuh. Nyesal tapi alhamdulillah...

Mee rebus ni sedap. Boleh la tahan, banding ngan laksa tu kan. Tengah makan ni, ada hari anugerah sekolah cina pulak. Siap bergendang2 bagai. Terharu lak. Aku memang cenggini. Kalo tengok budak2 buat performance je, mesti rasa terharu dan sebak.

Dah makan, soping barang dapo sket. Tak banyak pon. Belikan daipers dak nurin tu jek.

Esok nyer ari sabtu, kami pergi ke kluang. Ada ekspo agro apa ke benda tah namanya.

Kami parking kat simpang felda ayer hitam. Jauh tuuu nak jalan. Jammed jugak.

Tempat parking pon penuh sesak.

Jamban pon banyak hihi.

Banyak sangat booth kat sini. Rugi lak tak kosongkan perut sebab banyak sangat sample makanan dihulur kat kiter. Meh la pegi korang. Best tau. Tah, bagi aku best ar kot. Tak pernah gi maha, tapi kot cenggini la kot maha kot. Sampai 25hb ni dia bukak. Bleh la kalo balik raya aji tu singgah setulang.

Besooo betul nangka hong nih. Nama tu mesti sempena nama orang yang invent teknologi membesokan nangka ni ek?

Ada pertandingan jugak. Ni kategori nangka. Ada kacang panjang, betik, jagung, kerepek, kraf dll.

Masa ni masa seakan terhenti tau. Sebabnya, waktu ni tengah majlis perasmian dan tengah nyanyi lagu negara ku. So, sumer orang berhenti dan berdiri tegak. Ada aku ambik videonya, tapi lupa nak transfer lak. Ni pon sebak jugak hahaha.

Kat booth felda. Nyampah. Macam kampung dia sorang je ada homestay.

Ada pertandingan jugak. Aku teka jugak. Dapat pen sebatang. Kang kalo menang dia call. Penyampaian hadiah nya esok kot.

Anak itik tokwi mandi dalam kolam.

Pengsan ke burung puyuh tuh? Kesian kena pijak ngan kengkawan dia. Tido mati.

Perasmian oleh mb johor.

Ok, dah penat dan kenyang. Jauh nyer nak pegi kat kete.

p/s ni baru betul punyer pekebun farmville...

1 komen:

adipro said...

aku ada gak g expo agro ni smlm dgn bpk aku. mmg bynk booth, tp xde satu pun yg mnarik hati aku.
makanan je bynk..

aku ingat leh dpt info ttg nk mulakan karier jd petani. hehehe